به گزارش پارس،ابوالفضل قناعتی عضو هئیت رئیسه شورای شهر تهران در گفت وگو با تهران پرس در خصوص آخرین وضعیت پروژه ایران زمین و خطراتی که برای ساکنان این محله تهدید می کند اظهار داشت:درباره پروژه ایران زمین نمی خواهیم به گونه ای عمل شود که از سوی مدیریت شهری و شهرداری تهران به عنوان رفع تکلیف به حساب آید.

وی در ادامه افزود:پیگیری های زیادی را اعضای شورای شهر و شهرداری تهران داشتند که ایمنی لازم را برای گود ایران زمین مهیا و تمهیداتی را برای آن انجام دهند.بر همین اساس مقرر گردید که طبق مطالعات مهندسی مقداری از این گود خاک ریزی شود تا ایمنی لازم را برای ساکنان آن محل مهیا و ایجاد کنیم که این اقدام عملیاتی شد.

این عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان این که باید مجوز تخریب و بازسازی به خانه‌های آسیب‌دیده ناشی از گودبردای پروژه ایران زمین داده شود عنوان کرد: باید در این زمینه امتیازی که مربوط به عوارض تخریب و بازسازی به حساب سرمایه‌گذار گذاشته شود چرا که مسئول آسیب‌زدن به خانه‌های مردم گودبرداری پروژه سرمایه‌گذار بوده است.

قناعتی در ادامه تصریح داشت:آقای بابک زنجانی به عنوان مالک این زمین به دلیل مشکلاتی حقوقی که دارد،نتوانسته است که به تعهدات خود عمل کند.لذا شهرداری هیچ گونه تعهدی نسبت به این زمین ندارد و تنها برای ایمن سازی آن اقدام به خاک ریزی کرده است.

وی گفت:البته از مسئولین قوه قضائیه می خواهیم هرچه سریع تر تکلیف پروژه ایران زمین را مشخص کنند.چراکه ایمن سازی این زمین به صورت موقت بوده است و چنانچه زلزله ای رخ دهد،مشخص نیست که چه خسارتی به ساکنان آن محل وارد می شود.