پایگاه خبری تحلیلی پارس-مدت زمان زیادی از هیاهوی تخریب پاساژ علاء الدین نمی گذرد که شهرداری تهران متهم به برخورد سلیقه ای شد، در این میان مدیریت شهری تهران اما مسیر در ست خود در رعایت قانون و برخورد با بی قانونی را ادامه می دهد حتی اگر به بهای تخریب ساخت و سازها باشد.

در یکی از تازه ترین نمونه های این برخورد قانونی با ساخت و سازهای غیرقانونی، با پیگیری و نظارت بازرسی منطقه 2 و اجرای آراء کمیسیونهای ماده صد و تخریب گسترده ساخت و سازهای غیر مجاز این منطقه توسط حوزه شهرسازی صورت گرفت.نوید رضا خدیوی مدیر بازرسی منطقه 2 با اعلام این خبر گفت: بالا رفتن درصد آراء اجرا نشده از سنوات گذشته موجبات این امر را فراهم آورد.

وی تصریح کرد: به منظور اجرای کامل ، دقیق و مطابق مفاد آراء و جلوگیری از تخلفات احتمالی، کلیه عوامل بازرسی منطقه در حین اجرایی نمودن آراء در محل های مربوطه حضور داشته وتخریب گسترده ساخت و سازه های غیر مجاز مطابق برنامه مدون و برنامه ریزی شده انجام شد.

مدیر بازرسی منطقه 2 ادامه داد : تخریب 400 متر مربع بنای غیر اساسی موسوم به پارکینگ سروش واقع در محدوده ناحیه 2 ، تخریب استخر مسقف واقع در محدوده ناحیه 7 وتخریب 415 مترمربع بنای تجاری غیر مجاز موسوم به تعمیرگاه سایپا (گاراژ اکبری) واقع در محدوده ناحیه 4 از جمله آراء اجرایی است.

خدیوی ابراز داشت : اجرای رای پرونده موسوم به بهاری راد در ناحیه 8، تخریب 95 مترمربع تجاری غیرمجاز و تعطیل 435 متر مربع بنای غیر مسکونی غیر مجاز (اداری) از دیگرآراء اجرایی در این منطقه به شمار میرود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران، وی در ادامه افزود : تخریب رستوران های یاس به متراژ 1100مترمربع، رستوران بیستون به مساحت 1100متر مربع ، رستوران پالیز به مساحت 900متر ، تخریب 200 مترمربع بنای غیر اساسی رستوران موسوم به باغچه پونک واقع در خیابان اشرفی اصفهانی(محدوده ناحیه 2) نیز از جمله اقداماتی است که متعاقب پیگیری و نظارت مستقیم کارشناسان بازرسی منطقه 2 صورت گرفته است.

امیدواریم شهرداری تهران در سایه قانون و قانونگرایی به ادامه روند مثبت خود در برخورد با ساخت و سازهای غیر قانونی ادامه دهد و بتواند شهری قانون مدارا را به شهروندان خود عرضه کند.