به گزارش پارس، سیدجلال ملکی درگفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: وقوع حادثه حریق در ساعت 13:34 روز گذشته به سامانه 125 اطلاع داده شد و در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان چهار ایستگاه را به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان بخارایی نرسیده به خیابان شوش اعزام کرد.


وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه که یک گاراژ بزرگ بود، اظهارکرد: حریق در دو انبار که در طبقه دوم این گاراژ قرار داشت، رخ داد و شدت آن به حدی بود که تمامی این انبار را در برگرفته و در حال سرایت به اماکن مجاور بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه شعله‌های آتش به سقف این گاراژ نیز سرایت کرده بود، اظهار کرد: آتش‌نشانان از چند جهت عملیات خود برای اطفای حریقرا آغاز کرده و سرانجام پس از مدتی موفق به مهار کامل حریق در این انبار شدند.

ملکی با بیان اینکه خسارات مالی به جا مانده از این حادثه بالا بود اما خوشبختانه مورد مصدوم یا فوتی نداشت گفت: عوامل آتش‌نشانی پس از تخلیه دود و ایمن‌سازی محل، در ساعت 14:50 به عملیات خود خاتمه دادند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران علت این حادثه از سوی آتش‌نشانان بررسی و اعلام خواهد شد.

واژگونی کامیونت شن و ماسه در بزرگراه فتح

ملکی همچنین از واژگونی خونین یک دستگاه کامیون حامل شن و ماسه در پی برخورد با تیر برق خبر داد و گفت: وقوع این حادثه در ساعت 9:10 صبح امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه 62 را به محل حادثه واقع در بزرگراه فتح، خیابان 45 زرند اعزام کرد.

وی افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد که که یک دستگاه کامیونت ایسوزو حامل بار شن و ماسه در حال حرکت در بلوار بوده که ناگهان به دلیل نامشخصی از مسیر اصلی خود منحرف شده و پس از عبور از جوی آب به شدت به تیر چراغ برق برخورد کرده و واژگون شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به محبوس شدن راننده در درون کابین خودرو اظهار کرد: آتش‌نشانان همزمان با برق قطع و ایمن‌سازی خودرو با استفاده از تجهیزات هیدرولیکی اقدام به برش کابین کامیونت کرده و راننده آن را در حالی که از ناحیه دست، دچار جراحت شده بود برای درمان اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

ملکی اضافه کرد: سپس آتش‌نشانان اقدام به بازگرداندن خودرو به حالت اولیه کرده و پس از ایمن‌سازی محل، به عملیات خود خاتمه دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درخصوص علت این حادثه نیز گفت: علت حادثه از سوی عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی در دست بررسی است.