به گزارش پارس،سردار تیمور حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: محدوده طرح زوج و فرد در اوایل به عنوان یک طرح زیست‌محیطی و ترافیکی به صورت موقت و در مواقع اضطرار آلودگی هوا به اجرا در می‌آمد، اما با توجه به ایجاد شوراهای اسلامی شهر به عنوان پارلمان شهری این شوراها می‌توانند تصمیماتی برای اداره و مدیریت شهر بگیرند، یکی از این تصمیمات در شهر تهران دائمی شدن طرح زوج و فرد بود یعنی اجرای این طرح دیگر منوط به اعلام روزهای آلوده نباشد و به صورت دائمی به اجرا گذاشته شود. حتی بعدا یک مرحله پا را فراتر گذاشتیم و در 6 ماه دوم سال که بحث وارونگی هوا را داریم بعضا طرح زوج و فرد از درب منزل به اجرا گذاشته می‌شود البته امسال چنین اتفاقی رخ نداد.
 
رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به مزیت‌های طرح محدوده کم آلاینده (LEZ) گفت: مناسب‌تر است که با سیاست‌های طرح (LEZ) خودروها را به چهار دسته آبی، سبز، زرد و قرمز تقسیم کنیم و محدودیت را برای خودروهای دسته زرد و قرمز ایجاد کنیم.
 
حسینی تاکید کرد: اعتقاد دارم هنوز بستر و زمینه این تقسیم‌بندی را در حال حاضر نداریم و اگر بخواهیم طرح (LEZ) را پیاده کنیم تعداد افرادی که ناراضی خواهند بود خیلی بیشتر از اجرای طرح زوج و فرد می‌شود چراکه قالب خودروهایی که امروز در شهر تهران تردد می‌کنند در دسته زرد و قرمز دسته‌بندی می‌شوند. برهمین اساس در شرایط فعلی طرح زوج و فرد با همین کیفیت و با نصب دوربین‌ها به نحو شایسته کنترل می‌شود تا بتوانیم در آینده نزدیک زمینه اجرای طرح محدوده کم آلاینده (LEZ) را فراهم کنیم.
 
رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره اجرای عادلانه‌تر طرح زوج و فرد براساس روزهای ماه و تقویم گفت: در این خصوص نظرات مختلفی وجود دارد و اجرای طرح زوج و فرد براساس روزهای هفته و یا روزهای ماه وتقویم هر یک مزایا و معایبی دارد و نمی‌توان گفت کدام عادلانه‌تر است. اگر براساس هفته باشد فرد می‌داند برای مثال روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه می‌تواند وارد محدوده شود و اگر مثلا دانشجو است واحدهای دانشگاه را براین اساس انتخاب کند اما این امکان در اجرای طرح براساس روزهای تقویم وجود ندارد ولذا نمی‌توان گفت کدام شیوه به صورت مطلق مناسب‌تر است.
 
وی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که با برنامه‌ای دقیق و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی میل و اشتیاق استفاده از خودرو شخصی را از بین ببریم.