به گزارش پارس به نقل از ایسنا: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آمادگی سازمان تحت امرش برای همکاری با سازمان تاکسیرانی برای برخورد با تاکسی‌های غیرفعال و فاقد کارنامه هوشمند خبر داد.


سرهنگ تیمور حسینی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان تاکسیرانی و پلیس راهور برای برخورد با تاکسی‌های غیرفعال به ایسنا گفت: طرح برخورد با تاکسی‌های غیرفعال از دوم اسفندماه در سطح معابر پایتخت اجرا خواهد شد و پلیس راهور تهران بزرگ این آمادگی را دارد که با تاکسی‌هایی که فاقد کارنامه هوشمند هستند، برخورد کند.

وی با اشاره به سهم بالای تاکسیرانی در جابه‌جایی و حمل و نقل مسافران خاطرنشان کرد: در سطح شهر تهران تاکسی‌ها مسئولیت جابه‌جایی بین 23 تا 24 درصد مسافران را برعهده دارند که این رقم در مقایسه با شهرهایی نظیر سئول، لندن و توکیو که سهم تاکسی‌هایشان در جابه‌جایی مسافران بین 1 تا 2 درصد است، رقم بالایی را نشان می‌دهد. بنابراین لازم است که نسبت به بهبود و ارتقای فرهنگ ترافیکی رانندگان تاکسی اقدام شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه نحوه رانندگی رانندگان تاکسی و احترامشان به قوانین تاثیر زیادی بر فرهنگ رانندگی در سطح جامعه دارد، خاطرنشان کرد: در همین راستا معتقدم رانندگان تاکسی مانند الگوهایی هستند که در فرهنگ ترافیکی یک شهر تاثیر زیادی بر جای می‌گذارند.

پیش‌بینی افزایش 20 درصدی ترافیک پایتخت در اسفندماه

حسینی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در اسفندماه با توجه به خریدهای نوروزی و افزایش سفرهای درون‌شهری ترافیک در معابر پایتخت افزایشی 20 درصدی داشته باشد، گفت: بر همین اساس تاکسی‌ها نقش موثری در جابه‌جایی مسافران خواهند داشت و باید ضمن آنکه فعال بوده و نسبت به جابه‌جایی مسافران در ساعات پیک ترافیکی اقدام کنند، قوانین راهنمایی و رانندگی را نیز رعایت کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین در سخنانی که در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک میان تاکسیرانی و پلیس راهور تهران داشت، گفت: طرح خط سفید که چندی پیش در سطح پایتخت اجرا شد، بهانه خوبی بود که به خاطر آن جلسات متعددی را با دوستان شهرداری از جمله تاکسیرانی داشته باشیم. بنابراین اگر بخواهیم یک اقدام مفید و اثربخش را برای اصلاح رفتار ترافیکی انجام دهیم به نظرم یکی از این راهکارهای موثر، بهره‌مندی از پتانسیل رانندگان تاکسی است.

وی با بیان اینکه مردم تهران امروزه ترافیک را جزوی از زندگی در این شهر پذیرفته‌اند، گفت: آنچه که مردم را ناراحت می‌کند، بی‌نظمی و بی‌انضباطی در ترافیک است که ان‌شاءالله بتوانیم نظم و امنیت درخور با جمهوری اسلامی را رعایت کنیم.

سرهنگ تیمور حسینی اضافه کرد: ما نیز آمادگی داریم به عنوان پلیس و بازوی اجرایی این طرح، به سازمان تاکسیرانی کمک کنیم.