به گزارش پارس به نقل از مهر، ولی آذروش گفت: بر اساس آمارها، حوادث جاده‌اي اتوبوس‌ها مشخص شده سهم قابل توجهي از دلايل بروز سوانح به نقص ترمز ربط داشته كه با انجام معاينه فني دوره‌اي قابل پيشگيري بوده‌ است.

وی با تاكيد بر اينكه پايتخت داراي 40 خط معاينه فني خودرو و 8 خط معاينه فني وسايط حمل و نقل عمومي و باري است افزود: تغيير قانون معاينه فني از دو سال به 5 سال سبب شد تا اهميت اين بازبيني فني در نگاه مردم مغفول بماند. مسئله مهمي كه حافظ جان انسان‌هاست و مي‌تواند منجر به كاهش تصادفات شود.

آذروش با يادآوري اينكه بازبيني فني اتوبوس‌هاي برون شهري بر عهده وزارت راه است ادامه داد: با توجه به رشد سفرهاي برون شهري شهروندان با وسايط حمل و نقل عمومي، به نظر مي‌رسد ايجاد ايستگاه‌هاي معاينه فني كه به شكلي حقيقي و نه بر روي كاغذ و صوري اقدام به بازبيني فني اتوبوس‌ها كنند، بيش از هر زمان ديگري لازم و ضروري است چرا كه با راه‌اندازي اين مراكز، حجم قابل توجهي از بروز نقايص فني در حين سفر كاهش مي‌يابد.

وی، مدت زمان استاندارد اعمال معاينه فني براي اتوبوس‌هاي برون شهري را هر شش ماه يكبار دانست و عنوان كرد: با توجه به بخشي از فرسودگي‌هاي ناوگان حمل و نقل عمومي برون شهري، به نظر مي‌رسد اعمال قانون معاينه فني براي اتوبوس‌ها بايد تغيير كند و نه تنها به شش ماه بلكه به پيش از آغاز هر سفر تقليل يابد.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران تصريح كرد: آثار و تبعات مثبت اعمال معاينه فني در اتوبوس‌ها كه با جان و سلامت شمار زيادي از شهروندان ارتباط دارد بر هيچ كس پوشيده نيست و از همين رو اميدواريم نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با تغيير مدت زمان قانون معاينه فني، سلامت و ايمني را به شهروندان و سفرهاي جاده‌اي باز گردانند.