خیابان ولعصر تهران به روزهای زیبای خود باز خواهد گشت. این اتفاقی خواهد بود که به همت شهرداری تهران می افتد و پاسخی است به منتقدان سیاست های شهرداری مبنی بر قطع درختان و بی توجهی به فضای سبز شهری.

هنوز از خبرهایی که اصلاح طلبان به بهانه های واهی و بدون سند بی توجهی شهرداری به محیط زیست تهران را معاری برای مخالفت با ریاست بر شهرداری تهران بود به یاد همگان مانده است.

حالا، «محمدباقر قالیباف» روز سه شنبه در حاشیه مراسم کاشت دو هزار اصله نهال در محدوده خیابان ولی عصر(عج) به خبرنگاران گفت: عملیات کاشت این تعداد نهال از امروز در مناطق مختلف شهر تهران آغاز و با برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری پنج میلیون اصله نهال در مناطق مختلف پایتخت کاشته می شود.

وی با اشاره به اینکه خیابان ولیعصر(عج) یکی از معابر مهم و قدیمی شهر تهران است، اظهار کرد: بسیاری از درختان موجود در حاشیه این خیابان خشک شده و یا آسیب دیده اند که برهمین اساس دو هزار اصله درخت با عمر 15 سال در حاشیه این خیابان در محدوده چهار راه ولیعصر(عج) تا پل شهید همت غرس می شود.

قالیباف گفت: عرصه فضای سبز شهر تهران حدود 38 هزار هکتار است که برنامه گسترش این عرصه به 50 هزار هکتار در دستور کار شهرداری قرار دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه کاشت درختان همه ساله در ماههای بهمن و اسفند انجام می شود، تصریح کرد: توسعه فضای سبز شهری یکی از برنامه های محوری شهرداری تهران در راستای زیباسازی چهره عمومی شهر و همچنین فراهم کردن بستر مناسب برای کاهش آلودگی هوا است.

قالیباف با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز شهر تهران از جمله اهداف اجرای کمپین ˈآسمان آبی، زمین پاکˈ است، افزود: کاهش آلودگی هوای شهر تهران نیازمند عزم جدی و تلاش جمعی دستگاههای مسوول است و تحقق آن مستلزم یک برنامه ریزی جامع با انجام اقدامات سلبی و ایجابی است.

شهردار تهران توسعه فضای سبز شهری را از جمله اقدامات ایجابی در زمینه مقابله با آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: اعمال محدودیت های ترافیکی و همچنین ایجاد محدودیت برای فعالیت کارخانجاتی که در ایجاد و افزایش آلودگی هوا نقش دارند از جمله اقدامات سلبی برای کاهش میزان آلودگی هوا در شهر تهران است.

عملیات کاشت پنج میلیون اصله درخت در سطح شهر تهران روز سه شنبه طی مراسمی با غرس یک اصله درخت توسط شهردار تهران در خیابان ولی عصر(عج) آغاز شد.