به گزارش پارس به نقل از مهر،مجید ابهری درباره تلاش شورای شهر و شهرداری تهران در خصوص ایجاد نخستین اطلس آسیب های اجتماعی شهر تهران گفت: این اطلس نشان دهنده میزان آلودگی هر منطقه به آسیب های اجتماعی است چرا که در تهران منطقه پاک از آسیب اجتماعی نداریم و میزان آلودگی با کاملا آلوده، خیلی آلوده و نسبتا آلوده مشخص شده است .

ابهری اظهار کرد: نبودن یک سامانه مشخص از سوی نهادهای مرتبط با مدیریت آسیب های اجتماعی سبب شده حتی امروز یک رقم مشخص و دقیق در خصوص معتادان متجاهر وجود نداشته باشد و هر مسئولی یک رقم را به صورت پیش بینی اعلام  کند. این در حالی است که بانک اطلاعاتی مهمترین رکن ساماندهی در آسیب ها است.

این آسیب شناس اجتماعی درباره اطلس آسیب های شهر تهران بیان کرد: به دستور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر، اساتید دانشگاهی در آسیب شناسی و رفتارشناسی برای تهیه این اطلس دعوت شدند و پنج آسیب اصلی شامل اعتیاد ، طلاق ، خانواده های بی سرپرست ، مهاجرت و کودکان خیابانی و کودکان کار مورد شناسایی قرار گرفته اند و علاوه بر این روش های کنترل  و پیشگیری از این آسیب ها در حال تدوین است .

وی تصریح کرد: کلید حل آسیب های اجتماعی در همکاری و همراهی افراد موثر در سطح شهر تهران است. به طوری که اکنون برای نخستین بار کارگروهی بین اعضای شورای شهر تهران ، کارشناسان آسیب های اجتماعی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، قوه قضائیه ، نیروی انتظامی و وزارت بهداشت و درمان تشکیل شده است و در راستای همفکری در جهت اینکه چه کمک هایی می توان از هر نهاد برای کنترل آسیب های اجتماعی انجام داد ، اقداماتی در حال شکل گیری است.

این جامعه شناس با بیان اینکه شناسایی امکانات در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری مورد توجه قرار گرفته است ، خاطر نشان کرد : اطلس آسیب های اجتماعی و اقداماتی که در مدیریت شهری تهران در حال انجام است می تواند در آینده به الگوی استان ها تبدیل شود .