به گزارش پارس به نقل از مهر، میثم مظفر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از ضرب الاجل این سازمان به تاکسی های غایب تا ابتدای اسفند سال جاری خبر داد و گفت: تاکسی هایی که به دلایل مختلف برای دریافت پروانه هوشمند مراجعه نکرده اند تنها تا آخر بهمن سال جاری برای مراجعه و ثبت اطلاعات در سیستم جامع فرصت دارند.

وی، ابطال کارت سوخت  تاکسی های غائب را نخستین مرحله برخورد با این تاکسی ها دانست و تصریح کرد: کارت سوخت تاکسی های مطلقا غایب با هماهنگی شرکت پخش فرآورده های نفتی باطل می شود و سهمیه سوخت آنها به خودروی سواری غیر تاکسی تبدیل می شود. این در حالیست که در مراحل بعدی با دستور مراجع قضایی و هماهنگی پلیس راهور اقدامات جدی تری صورت می گیرد.

مظفر همچنین درباره مواجه با تاکسی های فاقد پروانه هوشمند در مرحله نخست نیز افزود:  در حالی که برخی از این تاکسی ها فعالیت مناسب دارند با این حال فاقد پروانه هوشمند اند و یا فعال نیستند، به عنوان پلاک غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک به شرکت کنترل اعلام می شود، و شامل جریمه ورود به محدوده می شوند.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به موازات اقدامات یاد شده ، گشت های سازمانی و شرکت های خصوصی نیز با تشدید کنترل پایانه های تاکسیرانی و نقاط پر تردد، از فعالیت تاکسی های فاقد پروانه هوشمند و غیرمجاز جلوگیری می کنند.

وی اجرای این طرح را در راستای ساماندهی فعالیت تاکسی های شهر تهران و ارائه خدمات حمل و نقل مطلوب به شهروندان دانست و خاطرنشان کرد: یکی از گام های اساسی در این طرح شناسایی تاکسی هایی ست که فعالیت مناسب ندارند و یا غیر فعال اند. مظفر با بیان اینکه پروژه صدور پروانه هوشمند از سال گذشته آغاز شده است، گفت: تا کنون برای بیش از ۷۰ هزار تاکسی کارنامه هوشمند صادر و اطلاعات ایشان در سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات تاکسیرانان ثبت شده است.