پایگاه خبری تحلیلی پارس- اولین رویداد مثبتی که امروز از سوی شهردار منطقه 17بیان شد، خبر  پایان مطالعات پروژه پیاده راه خیابان یافت آباد بود، این مسئول در این زمینه گفت: این طرح پس از رفع معارضان تاسیساتی اجرایی می شود .بهروز محمدزاده با اعلام این خبر اظهار داشت: عملیات اجرایی فاز نخست طرح پیاده راه خیابان یافت آباد حدفاصل خیابان شاندیز تا بزرگراه آیت الله سعیدی پس از رفع معارضان تاسیساتی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به خیابان یافت آباد که بورس مبلمان تهران است، تصریح کرد: خيابان يافت آباد يکي از معابر پرتردد منطقه ۱۷ است که اگرچه عرض مناسبي هم دارد، با اين حال تردد خودروها و حضور نامنظم ماشين هاي بارگيري و تخليه اقلام چوبي ترافيک اين خيابان را چند برابر کرده است. اين موارد و البته تاثير بار کاذب ترافيکي اين خيابان بر ترافيک بزرگراه شهيد آيت الله سعيدي باعث شد اين طرح در دستور کار قرار بگیرد.

شهردار منطقه ۱۷ با بیان اینکه هماهنگی لازم با اصناف این محور انجام شده است، اضافه کرد: سعی داریم بحث معارضان تاسیساتی را نیز حل کرده تا این پروژه به زودی اجرایی شود. وی با بیان اینکه تاسیسات این محدوده باید زیرزمینی شود، تصریح کرد: ساماندهی خیابان یافت آباد که بورس مبل تهران است خواسته خود کسبه است و ما امیدواریم به زودی استارت کار زده شود.

دومین اتفاقی که در مدیریت شهری قرار است رخ دهد؛  مطالعات احداث تونل دو طبقه در پایتخت است که در این زمینه عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران، از آغاز مطالعات احداث تونل دو طبقه در پایتخت خبر داد و گفت: این تونل احتمالا درادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی تاآزادگان احداث می شود.

اقبال شاکری با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص احداث تونل دو طبقه در پایتخت گفت: بودجه مطالعاتی این طرح سال گذشته به تصویب رسید و مشاوران در حال انجام فعالیت های پژوهشی هستند که در صورت نهایی شدن برای کمیسیون عمران شورا ارسال شود.

وی ادامه داد: در این مطالعات اولیه پیش بینی مدل های مفهومی انجام می شود و یک طبقه از این تونل مختص حمل و نقل عمومی و یک طبقه مختص حمل و نقل شخصی است اما هنوز اجرایی شدن آن قطعی نیست و در صورت تصویب طرح مطالعاتی اجرایی خواهد شد.

شاکری با اشاره به تدوین طرح جامع فضاهای زیر زمینی پایتخت گفت: این مطالعات از دو سال پیش در حال انجام شود و میدان هفت تیر و ونک در اولویت این طرح هستند.

اما سومین رویداد مدیریت شهری امروز؛ برنامه نصب دیوار صوتی در بزرگراه امام علی(ع) بود که خبرش اعلام شد در این زمینه شهردار منطقه ۱۴ گفت: نصب دیوار صوتی در بزرگراه امام علی(ع) از اقدامات پیش‌بینی شده در سال ۹۴ برای رفع معضل آلودگی صوتی است.

تورج فرهادی با اشاره به مشکل آلودگی صوتی در منطقه گفت: منطقه ۱۴ به طور مشخص فرسودگی جدی دارد و یکی از شاخصه‌های بافت فرسوده نفوذ ناپذیر بودن و معابر کم عرض است. وی در ادامه افزود: این موضوع موجب شلوغی معابر و تردد خودروها و ازدحام جمعیت شده و این امر منجر به آلودگی صوتی در این منطقه می‌شود.

شهردار منطقه ۱۴ تصریح کرد: در بزرگراه امام علی(ع) در محدوده پل محلاتی، ساختمان‌هایی نزدیک به رمپ و لوپ‌ها وجود دارد که باعث ایجاد آلودگی صوتی این منطقه شده است.

فرهادی در پایان از اقداماتی در خصوص رفع آلودگی صوتی که در برنامه‌های سال ۹۴ پیش‌بینی شده است گفت: نصب دیوار صوتی یکی از اقدامات است که می‌تواند در رفع معضل شهری موثر باشد.