به گزارش پارس،ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده از سوی ستاد هماهنگی شورایاری‌ها و همچنین شورای شهر تهران جهت برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ثبت‌نام از داوطلبین از دوم بهمن آغاز خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: بر همین اساس زمان برگزاری انتخابات نیز 8 اسفند پیشنهاد شده است چرا که در غیر این صورت ما نمی‌توانیم انتخابات را برگزار کنیم و قطعاً در سال آینده کشور درگیر انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد بود.
 
قناعتی با اشاره به برخی از اظهارات مطرح شده در خصوص زمان برگزاری انتخابات شورایاری‌ها گفت: در این زمینه صحبت‌های زیادی شده است و هم اکنون نیز جلساتی با وزارت کشور و نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود زمان برگزاری انتخابات 8 اسفند قطعی باشد.
 
عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: شورای شهر به عنوان یک پارلمان محلی و شهری تأکید بر اجرای انتخابات شورایاری‌ها دارد و ما با نظارت مجلس و حتی وزارت کشور مشکل نداریم و اصل انتخابات برای ما مهم و حیاتی است.
 
وی گفت: در همین زمینه ستاد شورایاری‌ها با هماهنگی شهرداران مناطق و با حمایت فرمانداری قطعاً انتخابات پرشوری را در 8 اسفند برگزار خواهد کرد.
 
قناعتی در ادامه با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته جهت مشارکت شهروندان در چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها گفت: پیش‌بینی می‌شود نسبت به دوره گذشته مشارکت دو برابر افزایش یابد.
 
عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به آخرین جلسه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در روز گذشته و پیشنهاد این کمیسیون جهت افزایش کرایه‌های تاکسی، خطوط مترو و اتوبوس اظهار داشت: در لوایح پیشنهادی از سوی شهرداری شاهد افزایش صد در صدی برای کرایه‌ها بودیم اما در دو جلسه روز گذشته پیشنهادات منطقی از سوی کمیسیون مطرح شد.
 
وی گفت: اعضای کمیسیون عمران افزایش 15 الی 17 درصدی کرایه‌های تاکسی - 15 درصدی برای خطوط اتوبوسرانی عمومی و دولتی و 17 درصدی را برای اتوبوس‌های خصوصی و شرکتی در نظر گرفتند.
 
قناعتی گفت: در همین جلسه در خصوص افزایش قیمت بلیط مترو نیز بحث شد که در نهایت پیشنهاد کمیسیون در این زمینه افزایش 10 درصدی بود.
 
عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در پایان گفت: در خصوص طرح ترافیک نیز افزایش 15 الی 20 درصدی از سوی کمیسیون عمران برای سال 94 مطرح شد.