به گزارش پارس، پرویز سروری در گفت وگو با تهران پرس در خصوص علت نیمه کاره ماندن ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۲ شهرداری تهران در صحن غیرعلنی شورای شهر اظهار داشت:عده ای از اعضای شورا با طرح موضوعات غیرکارآمد و غیرضروری قصد ورود شورای شهر را به مسائل و موضوعات حاشیه ای را دارند.

وی در ادامه افزود: یکی از دستورات جلسه روز یکشنبه غیر علنی شورا،گزارش تفریغ بودجه سال ۹۲ شهرداری بود اما با توجه به اینکه قالیباف شهردار تهران و مهدی چمران رئیس شورا به دلیل حضور در هیئت دولت در جلسه شورا حاضر نبودند به جلسه دیگری موکول گردید. اما ظاهراً عده ای دنبال حاشیه سازی هستند و مطرح کرده اند که این گزارش به دلیل ابهامات موجود در آن بررسی نشده است که چنین موضوعی صحت ندارد.

این عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با بیان این که از تمامی دوستان شورای شهر می خواهیم که با تعامل و همکاری بین یکدیگر سطح توانمدی شورا را افزایش دهیم خاطرنشان کرد:این که تنها نمایندگان مردم تنها حضور فیزیکی در شورا داشته باشند و حقوق دریافت کنند و اقدام به طرح موضوعات غیرضروری کنند،با اصل هدف نمایندگی آنان که خدمت کردن به مردم است متضاد است.

سروری در ادامه تصریح داشت:در همین موضوع گزارش تفریغ بودجه سال ۹۲ شهرداری تهران بهتر بود که حسابرس تفریغ بودجه که از طرف شورا مشخص شده بود،گزارش تفریغ را ارائه دهد و اعضای شورا نسبت به آن گزارش چنانچه سوالی داشتند مطرح می کردند و وارد این گونه موضوعات و حاشیه ها نمی شدند.

وی گفت:طرح موضوعات تکراری مانند این که بایستی برای ارائه گزارش تفریغ حتما شهردار حضور داشته باشد،باعث به حاشیه بردن شورا می شود.حتی سال گذشته نیز این گونه موضوعات مطرح گردید و مققر شد که در صورت عدم حضور شهردار در صحن شورا،معاون اداری مالی شهرداری می تواند برای پاسخگویی به سوالات احتمالی نمایندگان در صحن حاضر شوند.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه یادآور شد:طرح این گونه موضوعات به گونه ای است که شورا را دائما در حاشیه مشغول می کند و برخی از دوستان اجازه نمی دهند که شورا به وظیفه ذاتی خود که همان قانون گذاری و نظارت است،عمل کند.

سروری با بیان این که برخی از دوستان پرداختن به مسائل حاشیه ای را جزء وظایف خود می دانند اظهار داشت:شورای شهر تهران یک بار طعم تلخ حاشیه نشینی و حاشیه پردازی را چشیده است و موجب عدم اطمینان و رضایت مردم در آن زمان شد.تا به الان نیز تمام تلاش خود را کردیم که این اطمینان دوباره به مردم بازگردد.

وی گفت:می توان به جرات گفت که بیش از نیمی از وقت شورا صرف پرداختن به مسائل حاشیه ای و تذکرات نابجا و غیرمنطقی شده است.این موضوع باعث ایجاد کسالت و خستگی و ناکارآمدی شورا خواهد شد که بایستی سریعا به آن خاتمه داد.