ابوالفضل قناعتی در واکنش به سخنان معاون شهرسازی شهردار تهران که کاهش صدور پروانه ساخت را در درآمد های شهرداری بی اثر دانسته بود گفت: هنوز بخشی از منابع درآمدی شهرداری که در بودجه سال ۹۳ پیش بینی شده بود تامین نشده است و این به دلیل  وضعیت اقتصادی کشور و کاهش ساخت و ساز است و مگر می شود کاهش پروانه ساخت در درآمد های شهرداری بی تاثیر باشد .

موافقت با افزایش بودجه شهرداری در صورت افزایش منابع پایدار

وی با بیان این که پیش بینی می شود بودجه شهرداری تهران در سال آینده  ۱۵ تا ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند گفت: اگر این افزایش در درآمدهای پایدار باشد شورا مخالفتی ندارد اما اگر در بخش درآمدهای غیر نقدی که منابعش اش برای ما چندان مشخص نیست این افزایش رخ دهد شورا با آن مخالفت خواهد کرد .

انحراف بیش از ۲۰درصد باشد تفریغ رد می شود

این عضو کمیسیون عمران شورا با اشاره به لایحه تفریغ بودجه گفت: برخی از اعضا هنوز  اطلاعات این لایحه به دستشان نرسیده است و احتمالا هفته آینده بررسی  در صحن  آغاز شود .

او تاکید کرد: انحراف ۱۵ تا ۲۰ درصد از برنامه برای شورا قابل قبول است اما اگر انحراف از بودجه و برنامه بیش از این باشد مطمئنا شورا آن را رد می کند .

مجتمع های تجاری بزرگ پیوست ترافیکی داشته باشند

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با انتقاد از کمبود پارکینگ در برخی از  مجتمع های بزرگ تجاری گفت : در هنگام ساخت این مجتمع ها پیوست فرهنگی، ترافیکی دیده نشده بلکه فقط پیوست اقتصادی مجتمع دیده شده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مسئولان شهرداری در مجتمع های تجاری فقط به دنبال آمال خود هستند و به تبعات پیش آمده برای مردم فکر نمی کنند.