به گزارش ایسنا، میثم مظفر از اجرای طرح تعویض رایگان 10 هزار کاتالیست تاکسی خبر داد و گفت: این طرح برای تاکسی های سمند و پژو با مدل 87 تا 90 در سایت غرب از یک ماه گذشته آغاز شده و از امروز- 27 دی- نیز در سایت جنوب تهران اجرا می شود.

به گفته مظفر امسال برای نخستین بار طرح تعویض کاتالیست‌های تاکسی بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران به طور کامل به سازمان واگذار شده است و در اجرای این طرح نمایندگی های مجاز خودروساز، سازمان حمل و نقل و ترافیک و همچنین شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به عنوان ناظر عالی پروژه تعویض کاتالیست‌ها مشارکت دارند.

مظفر افزود: با توجه به مشکلاتی که سال های گذشته برای تاکسیرانان وجود داشت امسال تمهیداتی در نظر گرفته شده که تمامی مراحل تعویض، معاینه فنی ، نظارت و بررسی استانداردها در یک محل و در مدت زمان تخمینی یک ساعت صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به طور متوسط کاتالیست هایی که در این طرح بر روی تاکسی ها نصب می شود بین 60 تا 80 هزار کیلومتر کار می کنند که برای تاکسی های تهران به طور تقریبی شامل 12 ماه می شود و در صورتی که خودروها دچار مشکلات فنی خاصی نشوند تا یکسال اینده کاتالیست ها کار تصفیه خروجی اگزوزها را انجام می دهد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان تاکسیرانی، در حال حاضر مراحل تعویض و نصب کاتالیست به طور آزاد بین 600 تا 700 هزار تومان هزینه می برد که با توجه به اهتمام شهرداری تهران برای اجرای برنامه های کاهش آلودگی هوا هزینه‌ها برای تاکسی های تهران که شامل طرح می شوند، رایگان است.

سایت غرب تهران به نشانی جاده مخصوص کرج به سمت تهران، جنب پمپ گاز CNG ، خیابان عاشری، بلوار تعاون غربی، جنب شرکت اکسدانه، پلاک 15 و سایت جنوب که از امروز خدمت رسانی را آغاز کرده به نشانی شهید رجایی، سه راه نان ماشینی، نمایندگی 1269 ایران خودرو واقع شده اند. شماره های26-55521824 برای پاسخگویی بیشتر پاسخگوی تاکسیرانان است.