به گزارش پارس، رضا جهانگیری فرد معاون توسعه خدمات اجتماعي سازمان رفاه، خدمات و مشارکت هاي اجتماعي شهرداري تهران در گفت وگو با تهران پرس در خصوص اجرای طرح زمستان امن شهرداری تهران برای کودکان کار و خیابانی اظهار داشت:طرح زمستان امن برای کودکان کار و خیابانی از هفته گذشته شروع شده است و با هدف ساماندهی و رسیدگی به این کودکان بی پناه در حال اجرایی شدن است.

وی در ادامه افزود:این طرح در راستای ساماندهی کودکان کار و خیابانی شروع شده است و این معاونت خدمات اجتماعی سازمان رفاه در نظر دارد با شناسایی این کودکان نسبت به تامین مواد غذایی مناسب و البسه گرم،آنان را در مقابله با سرمای زمستان حمایت کند.

معاون توسعه خدمات اجتماعي سازمان رفاه، خدمات و مشارکت هاي اجتماعي شهرداري تهران با بیان این که برای کمک رساندن به این کودکان لازم بود با انجمن ها و تشکل های حامی کودکان کار ارتباط مستقیم برقرار کنیم تا شناسایی کودکان بهتر انجام شود خاطرنشان کرد:با هماهنگی های صورت گرفته شده،تعدادی از بسته های آماده شده را به این تشکل ها و انجمن های حامی کودکان کار داده شد تا این کودکان در زمستان مشکلی نداشته باشند.

جهانگیری فرد در ادامه تصریح داشت: در اين طرح حدود سه هزار کودک کار و خيابان که در سطح شهر پراکنده هستند،شناسایی شده و مواردی همچون البسه گرم شامل شال ، کلاه ، دستکش و کاپشن داده مي شود و این افراد مي توانند از ساختمان هاي شهرداري براي گرم شدن بهره ببرند.

وی گفت: در جريان طرح زمستان امن براي کودکان کار و خيابان شهر تهران ، مواد غذايي در اختيار کودکان قرار مي گيرد به نحوي که اين کودکان دچار مشکلات ناشي از سرما نشوند.به طور کلی طرح زمستان امن که توسط سازمان رفاه عملیاتی شده است را می توان در سایر فصول سال اجرایی کرد.