مهدی چمران در یکصد و بیست و دومین جلسه شورا به ذکر رویداد های مهم دهه  سوم دی ماه پرداخت و گفت: روز شنبه ۲۰ دی ماه مصادف با شهادت بزرگمرد تاریخ ایران امیر کبیر بود که جا دارد  یاد و نام و خاطره وی را گرامی بداریم.

چمران ادامه داد: امیر کبیر فردی بود که آغاز تحولات کشور از زمان وی آغاز شد ولی به واسطه توطئه های داخلی و بیگانه و نیز بی عرضگی دربار شاهان، به شهادت رسید.

رییس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: دارالفنون یکی از یادگارهای امیر کبیر است ،ولی نکته جالب این است که همزمان با ساخت این مجموعه در ایران ،چنین اقدامی در ژاپن هم صورت گرفت ولی تفاوت از کجا تا به کجا است.

چمران همچنین به تاریخ شکل گیری شورای انقلاب ،اشاره کرد و افزود: روز ۲۲ دی ماه تاریخ تشکیل شورای انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی است.

وی تصریح کرد: شورای انقلاب قبل از پیروزی انقلاب به فرمان امام و با انتخاب اعضایی که خود امام از پاریس انتخاب کردند تشکیل شد. از نکات بارز این شورا عضویت آقای شیبانی در این شورا بود که امروز شورای شهر نیز از برکات وجودشان بهره مند است.

چمران در پایان خاطر نشان کرد: ۲۵ دی ماه نیز سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم است که متاسفانه در این منطقه بیمار شدند و در همان جا فوت کردند و امروز این منطقه یکی از نقاطی است که نزدیک به ۲۰ میلیون نفر در سال به آن رجوع می کنند.