در سال نخست شورای چهارم تهران، تمهیدات اثرگذاری در جهت افزایش شاخص های ایمنی اتوبوس های مسافرتی از سوی بدنه مدیریت شهری در نظر گرفته شد که اگر در حمل و نقل برون شهری نیز لحاظ شود، بی شک شاهد کاهش آمار تصادفات خواهیم بود.

سال گذشته کمیسیون حمل و نقل شورا با تهیه گزارشی مبسوط تمام نقاط ضعف فنی اتوبوس های تهران را بررسی و در قالب مصوبه ای تمهیدات معاینه فنی را با جدیت پیگیری کرد. نتیجه آن نیز کاهش سوانح رانندگی در تهران بوده است. از همین رو می توان این تهمیدات را ر مبادی آغاز سفر از پایتخت نیز به اجرا در آورد.

رسیدگی به وضعیت فنی اتوبوس های برون شهری در حوزه اختیارات شورای شهر تهران نیست اما اگر تمهیدات فنی اتوبوس های پایتخت در پایانه هایی مسافربری پیش از آغاز سفرها متوجه اتوبوس های مسافربری شود، بی شک تا حد قابل توجهی احتمالات بروز حوادث کاهش می یابد.

تاکنون شورا چندین بار در خصوص افزایش شاخص های ایمنی سفر با وزارت راه صحبت های پایه ای انجام داده است و یکی از برنامه ریزی هایی که می تواند منجر به ساماندهی وضعیت اتوبوس های برون شهری شود، پشتیبانی حمل و نقل داخل و خارج شهرها از یکدیگر است. مسئله ای که امروز متاسفانه شاهد آن نیستیم.

در سندهای فرادستی که به تصویب مجمع تشخصی مصلحت نظام رسیده و به مقامات ابلاغ شده صراحتا بر توسعه حمل و نقل ریلی داخل و خارج شهر تاکید شده چرا که بر اساس این سندها تنها راه کاهش آمار سوانح جاده ای کشور، توسعه خطوط حمل و نقل ریلی است که هم ایمن ترند و هم دوستدار محیط زیست.