پايگاه خبري تحليلي «پارس»- احمد حکیمی پور گفت:متاسفانه معضل  دست فروشان مترو وجود دارد و عملا هم هر جور بخواهند بر خورد کنند این موضوع به طور کامل حل نمی شود.

عضو شورای شهر تهران در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی پارس با اشاره به اینکه موضوع دست فروشان از جمله معزلات کلانشهر ها است افزود: این معزل از ناهنجاری های اجتماعی، اقتصادی نشات میگیرد و نابرابری ها سبب به وجود آمدن چنین معزلی می شود.

وی با عنوان اینکه وجود دست فروشان چهره شهر را زشت می کند بیان کرد: بر اساس قانون باید با این افراد برخورد شود اما عملا می بینیم که این اتفاق به طور کامل رخ نمی دهد و تنها متولی این موضوع شهرداری نیست.

این نماینده مردم در شورای شهر با بیان اینکه در مکان هایی که دست فروشان فضا اشغال کرده اند باید ماموران سد معبر با آنها برخورد کنند اظهار داشت: شهرداری  فقط در حد سد معبر می تواند برخورد کند اما برای دست فروشان مترو یا مثلا گل فروشان در خیابان ها کاری نمی توانند انجام دهند.

حکیمی پور با اشاره به اینکه باید به طور صحیح در این خصوص اقدام شود بیان کرد: داخل قطار  که وسیله حمل و نقل عمومی است محل کسب و کار نیست، در کلانشهرها این موضوع وجود دارد و در تهران این معزل به شدت به چشم می خورد.

وی با بیان اینکه نابرابری ها سبب به وجود آمدن چنین معزلی در شهر میشود عنوان کرد:عدم توازن در تقسیم امکانات ،اشتغال، ناهنجاری های اجتماعی  سبب ایجاد فاصله طبقاتی بین فقیر و غنی شده وباعث شده چنین معزلی در شهر به وجود بیاید،شهرداری ،بهزیستی ،نهادهای خدماتی فرهنگی از جمله متولیان این آسیب اجتماعی هستند.