به گزارش پارس به نقل از مهر، ارائه گزارشی از عملکرد مالی ستاد هماهنگی شورایاری های شورای اسلامی شهر تهران موضوعی بود که در دستور کار یکصدو هجدهمین جلسه شورا قرار داشت.

مرتضی طلایی رئیس ستاد هماهنگی شورایاری های شهر تهران در ابتدای این گزارش گفت: خلاصه وضعیت بودجه سال 93 ستاد هماهنگی شورایاری ها نشان می دهد بودجه مصوب سال 93 برای شورایاری های 55 میلیارد ریال بوده که از این مبلغ 31 میلیارد و پانصد میلیون ریال تا تیر ماه سال جاری به حساب واریز شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: از مبلغ واریز شده تا تاریخ 6 دی ماه سال جاری مبلغ 7 میلیارد و 567 میلیون ریال جذب شده که جذب 30.26 درصدی بودجه را نشان می دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین به تعهدات ستاد هماهنگی شورایاری ها تا پایان سال در قالب 3 سر فصل اشاره کرد و گفت : تا پایان سال جاری ستاد هماهنگی شورایاری ها مبلغ 14 میلیارد و 993 میلیون ریال تعهد دارد که در قالب 3 سرفصل آموزش و توانمند سازی ویژه دوره چهارم، کمک های حمایتی در قالب بن کتاب و شهروند به شورایاران و واریز تن خواه 6 ماهه دوم عمل خواهد شد.

طلایی با اشاره به فعالیت های پیش بینی شده و مصوب ستاد تا پایان سال 93 تصریح کرد: ارتباطات و اطلاع رسانی ، مطالعات میدانی و پژوهش ، بازدید و تهیه گزارش به منظور نظارت بر فعالیت شورایاری های 374 محله و رسیدگی به شکایات و ساخت مهر، صدور کارت شناسایی الکترونیک و کمک به خرید تجهیزات دفاتر شورایاری های دوره چهارم از جمله فعالیت های پیش بینی شده و مصوب ستاد تا پایان سال است که مجموع بودجه لازم برای این فعالیت ها 8 میلیارد و 699 میلیون و 883 هزار ریال خواهد بود.

وی یادآور شد: مجموع هزینه های جاری ستاد 63 میلیون تومان بوده است که به این مبلغ باید 200 میلیون تومان دیگر برای تجهیز ساختمان شورایاری اضافه کرد.

طلایی در خصوص حسابرسی از ستاد شورایاری ها تاکید کرد: از اینکه ستاد به صورت ماهیانه هم حسابرسی شود، استقبال می کنیم.

ساختار تشکیلاتی ستاد شورایاری ها نیاز به تغییر دارد

محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گزارش مالی ستاد هماهنگی شورایاری ها گفت: با اینکه این گزارش گزارش خوب و مبسوطی بود اما بهتر است چنین گزارش هایی از قبل در اختیار اعضا قرار گیرد تا آنان نیز نقطه نظرات خود را با دقت بیشتر بیان کنند.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از شائبه در رابطه با هزینه های این ستاد بهتر است حسابرسی ویژه از طرف سازمان حسابرسی از ثمن ها و هم ستاد هماهنگی شورایاری ها صورت گیرد.

سرخو افزود: من یک ایراد شکلی به این ستاد دارم؛ عنوان این ستاد ، ستاد هماهنگی شورایاری ها است یعنی باید هماهنگی ایجاد شود نه اینکه اعضای شورا در موضوع شورایاری دخیل باشند در حالی که این ستاد به نوعی یک مدیریت اجرایی است و یا به تعبیری یک اداره جداگانه . البته این اشکال از ابتدای تشکیل این ستاد وارد بوده است.

وی گفت: ما نباید شورایاریها را از شورا منفک کنیم کما اینکه شورایاری ها و ثمن ها می توانند با سازو کار مناسب در تصمیم گیری های مربوط به بودجه بندی کمیسیون های شورا فعالیت جدی داشته باشند.