به گزارش پارس به نقل از  مهر ، ایزدی در همایش "نوسازی، ایمنی، تداوم زندگی" افزود: سازمان نوسازی شهر تهران نیز مسوولیت دبیرخانه این ستاد را برعهده خواهد داشت که امیدواریم بتواند هماهنگی های بیشتری را در میان سازمان ها و نهادهای مختلف تاثیرگذار در این خصوص به عمل آورد. همچنین امیدواریم با تشکیل این ستادها و کمک سایر دستگاه و نهادها و بخصوص مردم شاهد حرکت سریع در روند نوسازی بافت های فرسوده باشیم .

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه هم اکنون 130 هزار بافت فرسوده در کل کشور داریم، خاطرنشان کرد: قابل توجه است که بیش از یک سوم جمعیت کشور در این محدوده زندگی می کنند .

وی با تاکید بر اینکه فقر شهری و معضلات شهرنشینی در این محدوده ها وجود دارد، تصریح کرد: باید به نابسامانی های ساخت و ساز در بافت های فرسوده نیز توجه ویژه شود و برای ساماندهی آنها برنامه ریزی جامعی صورت گیرد.

ایزدی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی دستگاه ها و بخصوص قوای سه گانه به مقوله نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده توجه دارند، گفت: درهمین راستا دولت توانسته تسهیلات با سود بسیار پایین را در اختیار متقضایان نوسازی قرار دهد .

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ما باید بتوانیم یک هم افزایی و هم گرایی در بین تمامی دستگاه ها و نهادهای دخیل در نوسازی ایجاد کنیم تا همه از امکانات و پتانسیل ها در بهبود شرایط زندگی در این مکان ها استفاده کنند .

وی با بیان اینکه باید با آموزش بتوانیم معضلات و مشکلات بافت های فرسوده را به مردم بشناسانیم، تصریح کرد: سالروز زلزله بم از تقویم کشور حذف شده بود که با تلاش دولت به تقویم افزوده شد . معتقدم باید از این روز استفاده کرد تا با برگزاری نشست ها و همایش ها اطلاع رسانی دقیقی درباره حوادث زلزله انجام پذیرد .

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه مردم نقش بسیار پرنگی در نوسازی بافت های فرسوده دارند، گفت: حضور مردم در چندسال گذشته تنها به یک جریان شعاری تبدیل شده که باید اصلاح شود .

وی در پایان در خصوص منطقه آذری در منطقه 16 گفت: این منطقه به عنوان طرح پایلوت نوسازی میان دولت و شهرداری انجام خواهد شد .

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرتهران  نیز در این همایش از بررسی نقاط ضعف و قوت در حوزه نوسازی بافت های فرسوده توسط دولت و شهرداری خبرداد و گفت: سازمان نوسازی شهر تهران در سال جاری توانسته است یک جمع بندی کلی از فعالیت های خود در پایتخت ارائه و نقاط وضعف و قوت خود را در این راستا شناسایی کند . دولت نیز با تهیه یک سند توانسته نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی و مسوولیت پذیری خودش در نوسازی بافت های فرسوده را اعلام کند .

عبادالله فتح اللهی با اشاره به اینکه ما دو رویکرد نوسازی بافت های فرسوده در پایتخت را تجربه کرده ایم، افزود: رویکرد اول نوسازی با کمک دستگاه های اجرایی و رویکرد دوم نوسازی توسط مردم با ارایه تسهیلات به آنان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 30درصد نوسازی در تهران انجام شده است، خاطرنشان کرد: درهمین راستا ما توانسته ایم 71 هزار پلاک را نوسازی کنیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: ما در نوسازی بافت های فرسوده پایتخت با یک کار پیچیده اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مواجه هستیم و معتقدیم همه سازمان ها و نهادها دراین زمینه باید نقش خود را به درستی ایفا کنند.

فتح اللهی با تاکید بر اینکه امیدواریم روز به روز به یک مدیریت واحد در نوسازی بافت های فرسوده برسیم، افزود: هم اکنون ما از تکالیف قانونی خود عقب هستیم و معتقدیم با یک هم افزایی می توانیم این عقب ماندگی را جبران کنیم.

وی ادامه داد: به حمدالله توانسته ایم یک مرکز علمی و کاربردی را برپا کنیم و هر دو هفته یک بار فعالیت های خود و دیگر سازمان ها را رصد و به نقد و بررسی بگذاریم .

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در پایان با اشاره به اینکه هم اکنون وزارت مسکن و شهرسازی مشارکت جدی را در نوسازی بافت فرسوده آغاز کرده است، گفت: 35دستگاه در نوسازی بافت های فرسوده دخیل هستند که با همکاری آنان می توانیم سرعت کار را بالا ببریم .