پايگاه خبري تحليلي «پارس»- مجتبی شاکری در خصوص دست فروشان مترو گفت: در خصوص   ساماندهی  دست فروشان مترو در شورای شهر تذکر داده شد باید دست فروشان شناسنامه دار شوند که مشخص شود چه کسانی بر اساس نیاز به کار دست فروشی روی آوردند و کدام یک به دنبال اهداف دیگری هستند 
عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران در گفتگو با  پايگاه خبري تحليلي «پارس» افزود : در خصوص ساماندهی دست فروشان جلسه ای را با آقای هاشمی تشکری داشتیم که این موضوع را عملیاتی کنیم بحث شناسنامه دار کردن این دست فروشان انجام شود و اگر مثلا شهروندی از یک دست فروش شکایتی دارد بتواند با اعلام کد شناسه دست فروش ،پی گیر شکایت باشد .

وی  با اشاره به اینکه تا الان حدود 2 ماه است که از  تذکر داده شده می گذرد بیان کرد:  شناسنامه دار کردن دست فروشان مترو در جلسه ای که با آقای قالیباف داشتیم مطرح شد وایشان هم از این طرح استقبال کرد وصحبت آقای قالیباف  هم این بود که برخی از این دست فروشان افراد خلاق هستند که میتوانند با داشتن کار  مناسب در کشور خدمت کنند.

این نماینده مردم در شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برخی از دست فروشان هم هستند که نیاز مالی ندارند اظهار داشت: شناسنامه دار کردن دست فروشان بحث بسیار مهمی است که باید رسانه هاهم به آن بپردازند تا این موضوع سریعتر شکل بگیرد.

شاکری با بیان اینکه مترو امن ترین وسیله ای است که مردم با آن تردد می کنند بیان کرد: در حال حاضر محیط مترو به محیط آشفته ای تبدیل شده  و حتی کسانی هم در بین دست فروشان هستند که کار بزه و خلاف انجام می دهند و امنیت را زیر سوال میبرند.
وی با تاکید بر اینکه ساماندهی دست فروشان امنیت را بالا می برد گفت: با شناسنامه دار کردن دست فروشان نیازمند و غیر نیازمند مشخص می شوند و کسانی که توانایی دارند می توانند در محیط های بهتر مشغول به کار شوند