به گزارش پارس به نقل از  مهر، سيد حسين هاشمي در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان تهران كه با حضور ولي الله سيف، رئيس كل بانك مركزي برگزار شد، با اشاره به بحران آب در استان اظهار داشت: بحران آب در استان تهران همچنان جدي است و بايد نسبت به حل آن توجه جدي داشته باشيم.

وي افزود: در بخش كشاورزي در 211 هزار هكتار اراضي قابل كشت ، شاهد 50 درصد كاهش هستيم كه اين يك هشدار است و بايد با راه اندازي فاضلاب استان اين معضل را حل و فصل كرد، در غير اين صورت دولت پاسخگویي برای تبعات اجتماعي اين روند سخت است.

هاشمي خاطرنشان كرد : بايد به تکمیل هرچه سريع‌تر فاضلاب استان تهران اهتمام جدي داشت و اولويت ويژه اي به آن اختصاص داد. ساخت و راه اندازي اين پروژه  از نگاه وزارتخانه و آبفاي استان هيچ مانعي پيش رو ندارد.

استاندار تهران با اشاره به مشكلات پيش روي مسكن مهر در استان تاكيد كرد: بايد توجه داشته باشيم كه قراردادهاي مربوط به  مسكن مهر با تعاوني هاي مختلف، همه مربوط به دولت گذشته است و از زمان روي كار آمدن دولت تدبير و اميد، هيچ قراردادي در اين حوزه منعقد نشده است و تمرکز دولت بر روی انجام تعهدات قبلی و تامین زیرساختهای این پروژه هاست.

وي خاطرنشان كرد:  با اين كه به لحاظ حقوقي و قانوني دولت هيچ تعهدي درباره اين پروژه ندارد ولي با توجه به مشكلات مردم و اراده جدي در حل و فصل آنها ،خارج از چارچوب بودجه دولت، علی الخصوص در مورد فضاهای آموزشی و مساجد اقدامات جدي در اين حوزه انجام شده است .

هاشمي اظهار داشت : بحث 5 ميليون توماني كه قرار است به ميزان تسهيلات مسكن مهر اضافه شود، مي تواند تا حدودي مشكلات مردم در اين حوزه را رفع و دولت را نيز در تسريع اين پروژه ياري كند.

استاندار  تهران افزود: پروژه مسكن مهر در استان تهران يكي از پر هزينه ترين پروژه هاي نظام است كه با هدایت دولت تدبير و اميد و با كمك سيستم بانكي در صدد هستيم موانع آن را كم و رضايت مردم عزيز را افزايش دهيم.

استاندار تهران تصريح كرد : استان تهران داراي پتانسيل هاي فراواني است و سهم بسزايي در توليد و اقتصاد كشور ايفا مي كند. مردم استان 50 درصد سپرده گذاري كشور را به نام خود ثبت كرده و 53 درصد از ماليات كل كشور نيز از استان تهران تامين مي شود.

وي عنوان داشت: در سپرده گذاري، ماليات و موارد اين چنيني همواره استان تهران سرآمد است و اين درحالي است كه در سيستم بانكي، جايگاه درخوري براي استان تهران به عنوان پيشاني نظام شاهد نيستيم.

سيد حسين هاشمي اظهار داشت: اميدواريم كه بانك مركزي توجه و نگاه ويژه اي به موانع و مشكلات جدي استان تهران داشته باشد تا بتوانيم با تدابير دولت يازدهم، توسعه اقتصادي و رونق را به شكل واقعي ايجاد كنيم.