پایگاه خبری تحلیلی پارس- تبلیغات امروزه نقش اساسی در ساختن واقعیت های مدرن دارد، روشی که به خوبی می تواند مفاهیم را قابل انتقال برای شهروندان کند. گرچه کلانشهرهای کشور شاهد حجم عظیمی از بیلبوردهای تبلیغاتی است اما اغلب شاهد این هستیم که حجم مناسبی از این فضاهای تبلیغاتی به اشاعه و انتقال مفاهیم فرهنگی اختصاص نمی یابد.

اگر به مسئله تبلیغات در فضای شهری خوب توجه شود، می تواند به فرصتی برای انتقال مفاهیم عمیق فرهنگی به شهروندان تبدیل شود. فرصتی که نیازمند مدیریت بهتر فضای تبلیغات شهری است. در این زمینه آنچه باعث خوشحالی است توجه مدیریت شهری به این مسئله است که در ادامه دغدغه های مرتضی طلایی از اعضای شورای شهر را در این زمینه میخوانیم؛


نایب رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از کاهش حجم تبلیغات فرهنگی در سطح شهر تهران، گفت: شورا در نظر داشت برخی از محتوای این پیام های فرهنگی اصلاح شود اما نه اینکه از حجم این تبلیغات در شهر کاسته شود.

مرتضی طلایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه محتوای برخی از پیام های فرهنگی در سطح شهر اصلاح شده است، گفت: پیش از این برخی از کارشناسان و فعالان فرهنگی و اعضای شورای شهر به محتوای برخی از پیام ها انتقاداتی داشتند که این نوع پیام ها اصلاح و حذف شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در جریان اصلاح این پیام ها ما با حذف پیام های تبلیغاتی با محتوای فرهنگی آموزشی روبرو بوده ایم.

طلایی با بیان اینکه در سهم بندی فضاهای تبلیغاتی فرهنگی با شهرداری اختلاف نظرهایی وجود دارد، گفت: ما معتقدیم سهم هر بزرگراه باید از این نوع پیام ها مشخص باشد نه اینکه به طور میانگین درصدی از فضاهای تبلیغاتی به پیام های فرهنگی اختصاص پیدا کند. به طور مثال در اتوبان مدرس که اتوبان پرترددی است باید درصد مشخصی پیام فرهنگی نصب شود نه اینکه پیام های تبلیغاتی تجاری در مکان های پر تردد و تبلیغات فرهنگی در معابر خلوت نصب شود.

وی تاکید کرد: شورایی تمامی پیام های فرهنگی که در سطح شهر نصب می شود را تایید می کند و مشکل اصلی در اجرای کار بود و دوستان باید در نوشتن این پیام ها دقت می کردند.