پايگاه خبري تحليلي «پارس»- شهردار منطقه ۶ تهران با اشاره به تهیه طرح مطالعاتی ساماندهی بلوار کشاورز، از ساخت آب‌نما به جای نهر خشک شده وسط این بلوار در آینده خبر داد.

abnamakeshavarz

عظیم بابایی اظهار داشت: ساماندهی بلوار کشاورز یکی از طرح‌هایی است که شهرداری این منطقه مدت‌ها بر روی آن کار کرده و اکنون به مرحله اجرایی رسیده است.

وی با بیان این که در میانه این بلوار نهری وجود دارد که به نهر کرج شهرت داشته است، افزود: اکنون آن نهر روان وجود ندارد. بنابراین این بلوار شرایط نامناسبی پیدا کرده و به همین دلیل شهرداری ساماندهی این محور را در دستور کار خود قرار داده است. بر همین اساس طبق مطالعات انجام گرفته و طرح نهایی، قرار است که سطح بلوار را بالا بیاوریم و این فضا را تبدیل به آب‌نما کنیم.بابایی گفت: همچنین المان‌ها و پیاده‌راه این محدوده تغییر قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند و شهروندان می‌توانند از این فضا بهره ببرند که این طرح به احتمال زیاد در دو فاز اجرا می‌شود و درصددیم که فاز نخست آن را امسال اجرایی کنیم.

abnamakeshavarz1

بلوار کشاورز که پیش از این به بلوار الیزابت معروف بود بلواری شرقی-غربی در مرکز تهران است که در گذشته یکی از تفرجگاه‌های شهر تهران محسوب می‌شده است به طوری که در اواخر روز و روزهای تعطیل، شمار زیادی از شهروندان از این بلوار به عنوان محل گذران اوقات فراغت و تفریح استفاده می‌کردند.