به گزارش پارس، احمد صادقی در گفتگو با  مهر با اشاره به اینکه مخاطرات زیادی تهران را تهدید می کند، افزود: زلزله، سیل، آتش سوزی، فرو نشست زمین ،حوادث ناشی از عملیات گود برداری و...  مخاطراتی هستند که تهران را تهدید می کنند و ما در برابر هر کدام از این بحران ها  آمادگی های  متفاوتی داریم . به طور مثال در مقابل زلزله  آمادگی کمی داریم اما در برابر آب گرفتگی و بارندگی هایی شدیدی که احتمال وقوع سیل هم می رفت کاملا آماده بودیم.

وی از تنظیم سند کاهش خطر پذیری محلات تهران خبر داد و گفت: مخاطرات شهر تهران متفاوت است ما برای تک تک محلات تهران در حال تهیه سند هستیم که مخاطرات آنها مشخص و بر اساس همان نیاز آمادگی های لازم پیش بینی شود.  

صادقی یادآوری کرد: تمام محلات تهران مطالعات لرزه نگاری دارند اما این سند تازه برای تمامی مخاطرات و بحران ها است که تا پایان سال 94 آماده می شود.

وی در برابر آمادگی تهران در مقابل بحران بزرگی همچون زلزله گفت: مسئولان اجرایی کشور باید پاسخگوی زلزله تهران باشند، چرا که اگر ایشان پاسخگو باشند، قطعا وضعیت فرق خواهد کرد. زلزله یک تابوی نامشخص است که اگر اتفاق بیفتد به یک موضوع ملی تبدیل می‌شود. من به جرات می‌توانم بگویم که برای زلزله تهران آمادگی کافی نداریم.

به گفته صادقی، مطابق برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران 150سوله تا پایان این برنامه باید مهیا شود که تاکنون 102 سوله دوهزار متری ساخته شده است. همچنین باید تا پایان برنامه پنج ساله 755 گروه (هر محله دو گروه) دوام در محلات داشته باشیم که این مهم هم در حال اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه پیش از وقوع حادثه باید مردم را برای مقابله با آن آماده کنیم و با آموزش‌های لازم، آمادگی و قدرت برخورد آنها با حوادث طبیعی و سوانح را افزایش دهیم، گفت: حساس‌سازی و آموزش مردم نقش بسیار مهمی در پیشگیری از خسارت‌های جانی و مالی دارد که در همین خصوص هماهنگی سازمان‌های مسئول در مدیریت بحران و آگاه‌سازی‌ شهروندان در سطح محلات می‌تواند منجر به ایجاد شهری «تاب‌آور» و آماده برای مقابله در برابر حوادث شود.

به گفته صادقی، تهران تا پنج سال دیگر به شهری با دوام و آماده مقابله با حوادث و سوانح تبدیل خواهد شد.