به گزارش پارس، سردار حسین ساجدی‌نیا در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به واگذاری تامین امنیت پارک‌ها و بوستان‌های شهر تهران به یگان حفاظت شهرداری پایتخت، اظهار داشت: با توجه به اینکه در یکی دو ماه گذشته مجموعه‌ای از پلیس تحت عنوان پلیس شهرداری، در شهرداری تهران راه‌اندازی شده است، یک سری از ماموریت‌های شهری به این مجموعه تازه تشکیل شده محول شد.

وی با بیان اینکه حضور پلیس در مجموعه شهرداری تهران پس از راه‌اندازی پلیس شهرداری حضور پررنگ‌تری داشته است، افزود: پس از راه‌اندازی پلیس شهرداری، تامین امنیت پارک‌ها و بوستان‌های شهری در پایتخت که پیش از این برعهده پلیس پارک قرار داشت، بر عهده این مجموعه که تحت مدیریت شهرداری تهران قرار دارد، گذاشته شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: قطعاً با توجه به اعتبارات مالی که در شهرداری پایتخت وجود دارد و نیروهایی که در این مجموعه توسط شهرداری جذب می‌شوند، موفقیت و تعامل بیشتری با پلیس به منظور تامین امنیت بوستان‌های شهر تهران به وجود خواهد آمد و تشکیل پلیس شهرداری اقدام بسیار مناسبی بود که به طور حتم نیز نتیجه بخش خواهد بود.

ساجدی نیا در پایان با رد برخی اظهار نظرها مبنی بر پیوستن پلیس کوهستان به مجموعه پلیس شهرداری نیز خاطرنشان کرد: پلیس کوهستان که وظیفه تامین امنیت کوهستان‌های شهر تهران را بر عهده دارد، کماکان به صورت مستقیم زیر نظر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به کار خود ادامه خواهد داد.

به گزارش تسنیم، تشکیل پلیس شهرداری و واگذاری تامین امنیت پارک‌ها و بوستان‌های پایتخت به این مجموعه در حالی رخ داد که پیش از این نیز تجربه تشکیل پلیس مترو تحت نظر شهرداری تهران توانسته بود نتیجه بخش باشد و علاوه بر تامین امنیت نسبتاً مطلوب متروی پایتخت، بخشی از وظایف پلیس را عهده‌دار شود.