پایگاه خبری تحلیلی پارس- همه ما هر ساله آمار های متفاوتی از مرگ و میر بی خانمان ها ر سرمای زمستان می شنویم، آمار هایی که گاها بسیار تکان دهنده و متاثر کننده است، هموطنانانی که عمدتا از پس تامین هزینه های اسکان خود بر نمی آیند و به اصطلاح کارتن خواب می شوند، حال چه معتاد باشند و چه بی بضاعت. آنچه مهم است این است که سرمان طاقت فرسای زمستان جانشان را می گیرد.

چند سالی است که شهرداری در عملی خداپسندانه، پای پیش نهاده و محل هایی برای این محرومین تدارک می بیند، اقدامی که باعث شده به طور محسوسی از مرگ و میر این قشر از افراد کاسته شود، اقدامی که نیاز به حمایت بیشتر دولت و مجلس دارد تا به یاری خداوند به روزی برسیم که جامعه شاهد این نوع مرگ و میر ها نباشد، امسال هم شهرداری در این راستا پیش قدم شده و اقدام به راه اندازی اولین گرم خانه نموده است، در ادامه مروری بر  این اقدام نیکو خواهیم داشت.

محمود منیعی معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 7 از راه اندازی اولین گرمخانه ( سامان سرا) واقع در این منطقه با هدف ساماندهی پدیده بی خانمانی خبر داد و افزود: تأسیس گرمخانه یکی از سیاست‌هایی است که در راستای کنترل پدیده بی‌خانمانی که یکی از پیامدهای گسترش شهرنشینی و فقر شهری است، تعریف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گرمخانه مکانی است که برای سامان‌دهی بی‌خانمان‌های شهری در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با توجه به شروع سرمای هوا این گرمخانه تا پایان آذر ماه برای استفاده بی خانمان ها راه اندازی خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 7 با اشاره به اینکه این گرمخانه در دو طبقه ساخته شده است، خاطرنشان کرد: در این گرمخانه امکانات رفاهی، حمام و وعده غذای گرم در اختیار کارتون خوابها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این که این گرمخانه در خیابان شهیدآیت اله مدنی جنوبی، خیابان حسینیان،کوچه شیرین اصفهانی واقع شده است، افزود: گرمخانه منطقه از ساعت 7 غروب تا 7 صبح آماده خدمات دهی است و در این مکان یک پزشک، روان پزشک، بهیار و پرستار آماده خدمات رسانی هستند.

منیعی با بیان اینکه متکدیان و کارتن خواب‌ها علاوه بر مسائل و مشکلات اجتماعی چهره شهر را نیز مخدوش و نامناسب می‌کنند، اظهار داشت: گشت زنی در سطح منطقه برای جمع آوری کارتن خواب ها به طور مستمر ادامه دارد.