پايگاه خبري تحليلي «پارس»- رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: با تامین موتورسیکلت برقی، استفاده از  خودروهای هیبریدی، معاینه فنی موتورخانه ها می توان این پیش بینی را کرد که ظرف 3 سال  آینده آلودگی هوا  کاهش یابد.

رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس» گفت: عوامل متعدد در آلودگی هوا تاثیر دارد برخی در اختیار آدم ها است  و برخی دیگر خارج از اختیار است.

 رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر افزود: در حال حاضر یک گام به جلو هستیم از سوخت یورو 4 استفاده میکنیم، خودرو ها استانداردتر هستند اما هنوز این اطمینان نیست  که امسال به هیچ وجه آلودگی نداشته باشیم به سبب اینکه ممکن است  هیچ وزش باد نداشته باشیم و پدیده اینورژن سنگین باشد.

وی اظهار داشت: برخی از عوامل خارج از مدیریت انسان  است اما امیدواریم با افزایش محورهایی که قابل مداخله هست و با گذشت زمان به تدریج شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم.

این نماینده مردم در شورای شهر بیان کرد :به نظر می آید  با تامین موتورسیکلت برقی، استفاده از  خودروهای هیبریدی، معاینه فنی موتورخانه ها می توان این پیش بینی را کرد که ظرف 3 سال  آینده آلودگی هوا  کاهش یابد. 

حافظی عنوان کرد: مردم برای انجام فعالیت در شهر نیاز به وسیله حمل و نقل دارند اگر مدیریت شهری بتواند ناوگان را طوری طراحی و مدیریت کند که مردم در کمترین زمان بتوانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند ،قطعا از وسیله نقلیه شخصی  کمتر استفاده می کنند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر بیان کرد: شاید حدود 80 درصد از وسایل نقلیه که روزها به ویژه صبح ها در بزرگراه ها تردد دارند، تک سرنشین هستند در عین حال ازدحام سنگین در مترو و بی آرتی هم در برخی ساعات روز شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در ناوگان حمل و نقل عمومی باید احترام و شان مردم حفظ شود اظهار داشت: در حال حاضر  متاسفانه این طور نیست که باید تلاش شود این ضعف ها رفع شود.

 حافظی خاطر نشان کرد: باید در برنامه مدیریت کلان باشد که  خودرو با حجم کوچک تر و با سوخت پاک تولید کند تا  خودبه خود حجم خودروها کاهش یابد  و اگر همت و اراده در سطح مدیریت کلان باشد همه مشکلات حل می شود.