هنوز چند روزی از بازتاب های اسید پاشی در اصفهان نمی گذرد و مردم این شهر درگیر ترس و شایعه هستند که موج دیگری از ترس و نگرانی دوباره به راه فتاده است،این بار ماجرای غم انگیز و غیرانسانی اسیدپاشی مطرح نیست بلکه این بار چند جوان بیمار برای تخلیه هیجانات خود با موتور در سطح شهر به راه می افتند و با خریدن آب معدنی به دنبال دختران و زنان می روند و با پاشیدن آب بر روی آنان طوری وانمود می کنند که رویشان اسید پاشیده اند و سوژه های خود را تا سر حد مرگ می ترسانند.

یکی از این دختران که چند روز پیش قربانی یکی از شوخی های تلخ 2جوان موتورسوار شده بود می گوید:از دانشگاه به خانه برمی گشتم که در کوچه مان صدای موتورسیلکت شنیدم بی اختیار خودم را به دیوار نزدیک کردم و موتور کنارم ایستاد و راننده به سرنشین گفت اسید را بریز،از ترس کم مانده بود قلبم بایستد،آن جوان هم مایعی که داخل قوطی بود را روی صورت و بدن ریخت و فرار کردند ،از شدت ترس فریاد می کشیدم و ناخودآگاه احساس می کردم صورتم می سوزد وقتی همسایه بیرون آمدند به من گفتند هیچ اتفاقی برایم نیفتاده است و آنجا بود که دریافتم آن 2جوان روی من آب پاشیده اند و با این کار قصد داشتند مرا اذیت کنند و شاید می خواستند از این کارشان لذت ببرند!

البته این دختر جوان از پلیس نیز تشکر می کند و می گوید:گشت های پلیس بسیار شده و وقتی پلیس را در خیابان می بینیم احساس آرامش به ما دست می دهد و با خیال راحت در شهر به دنبال کارمان می رویم.

گاهی شتابزدگی در انعکاس اخبار به ویژه اینگونه اخبارها تبعات بسیار بدی بر افکار عمومی می گذارد و در این بین افراد یا گروه هایی هستند که با سواستفاده از موقعیت های بوجود آمده اهداف پلید شان را به اجرا می گذارند.

هنگامی که برخی رسانه ها بدون درنظر گرفتن آمادگی جامعه برای پذیرش اینگونه اخبار دست به انتشار ناگهانی می زنند و به جای مدیریت افکارمردم ،آنان را سردرگم ونگران می کنند باید انتظار آن را داشت که سودجویان نیز وارد عمل شوند و از نظر روانی افراد جامعه را آزار دهند.

موج رسانه ای که داخل و به ویژه خارج از کشور بوجود آمده موید این مطلب است که متاسفانه  بیشتر خبرگزاری ها ،رسانه ها و مطبوعات ما با مدیریت بحران در چنین وضعیت هایی آشنایی ندارند و به جای بازگرداندن آرامش و مصاحبه های امیدبخش با مسئولان بیشتر به ناامنی دامن می زنند.

حال با این شرایط پلیس و دستگاه قضایی ضمن تلاش برای یافتن سرنخی از عامل اصلی اسیدپاشی عنوان کرده اند کسانی که دست به پاشیدن آب روی دختران وزنان می کنند عمل جرم را انجام داده اند و در صورت دستگیری همانند اسیدپاشان با آنها برخورد می شود.