پايگاه خبري تحليلي «پارس»- عضو شورای شهر بندر عباس ما اگر نتوانیم شهردار خوب انتخاب کنیم قطعا نظارت خوب هم نمی توانیم انجام دهیم.

راحله مولایی عضو شورای شهر بندر عباس در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس» در خصوص طرح  انتخاب شهردار گفت: اول باید مشخص کنند مجلس به  چه طرحی رای داده، شهردار توسط هیات اختلاف است یا توسط مردم انتخاب می شود؟ در عين حال كه مناسب است مجلس نظرات كارشناسي همه طيف هاي فكري در مديريت شهري كشور را كسب و سپس تصميم گيري نمايد.

عضو شورای شهر بندر عباس با اشاره به اینکه  من اعتقاد ندارم این اختیار را از شورای شهر ها  بگیرند و یکی از منتقدان هستم  افزود: مهم ترین کار شورای شهر انتخاب شهردار است اما اگر این انتخاب صورت نگیرد ما نمی توانیم برای مردم کار کنیم.

وی با بیان اینکه شورای شهر رقیب برای مجلس نیست گفت: ما در محله و منطقه  نمایندگان مردم در شورای شهر هستیم و نمایندگان مجلس در پارلمان مجلس شاید بیشتر از نمایندگان مجلس ما با مردم در ارتباطیم و به مشکلات شهری و محله ای آنها رسیدگی می کنیم.

رئیس سابق شورای شهر بندر عباس در ادامه بیان کرد: در چهارسال خدمت شورا و مدیریت شهری  باید عملکرد خوب باشد و قطعا شورای شهر باید این شهامت را داشته باشد که بر کار مدیریت شهری نظارت کند و به ضعف ها انتقاد کند و به یاد داشته باشیم ما اگر نتوانیم شهردار خوب انتخاب کنیم قطعا نظارت خوب هم نمی توانیم انجام دهیم

وی در پایان خاطر نشان کرد: شورای شهر قرار است شورای شهر باشد نه فقط شورای شهرداری و در همین راستا با نظارت بر عملکرد شهرداری وظایف دیگر خود را نباید فراموش کنند.