به گزارش پارس، احمد دنیا مالی با اشاره به مشکلات موجود در اتوبوسهای بین شهری مانند معاینه فنی غیرمجاز ، دستکاری رانندگان در ساختار فنی اتوبوس‌ها گفت: مسئولیت نظارت بر کیفیت این اتوبوس ها از نظر حاکمیتی برعهده وزارت راه است و این نهاد است که باشد بحث کیفیت سرویس دهی اتوبوس های بین شهری به مردم را پیگیری کند.

 

وی با اشاره به اینکه در این سالها ناوگان اتوبوسرانی بین شهری نوسازی شده است گفت: خوشبختانه مشکل خروج ناوگان فرسوده از ناوگان اتوبوسرانی بین شهری حل شده و موضوع اصلی بحث کنترل و کیفیت ناوگان جید فعلی است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به درخواست شورای شهر از سازمان پایانه ها برای ارایه گزارشی در خصوص استاندارد و کیفیت اتوبوس های بین شهری گفت: موضوع ایمنی مسافران که ارتباط مستقیمی با نظارت براستانداردها و حفظ ساختار اتوبو سها دارد باید به طور جدی پیگیری شود.

دنیا مالی در ادامه به موضوع افزایش ظرفیت باک سوخت در برخی از اتوبو سها گفت: این باک ها باید براساس اصول طراحی شده و افزودن یا کاهش ظرفیت آن سبب کاهش یا افزایش وزن اتوبوس می شود که ایمنی این خودروها را به شدت تحت تاثیر قرار داده و بسیاری از اتش سوزی ها به همین دلیل است. زیرا این باک ها در شاسی پیش بینی شده قرار نگرفته و ضریب استهلاک و ایمنی را به دلیل آنکه دستی به اتوبوس اضافه شده و طراحی مهندسی ندارند بالا می برد و جان راننده و مسافر نیز به خطر می افتد.

رئیس کمیسیون عمران از نشست مشترکی میان شورا و سازمان پایانه ها برای بررسی این مشکلات خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری و مشارکت دستگاه های مسئول بتوانیم زمینه ارتقا سطح ایمنی اتوبوس ها بین شهری را فراهم سازیم.