به گزارش پارس به نقل از تسنیم، مهدی چمران در مراسم اختتامیه ششمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی را از برگزاری این رویداد هم برای تهران و هم برای شهرهای دیگر به دست آوریم و از هنر در شهری چون تهران که دارای ناهنجاری‌های بصری زیادی است استفاده کنیم. 
 
وی ادامه داد: ناهمگونی ساختمان‌ها و معماری آشفته همراه با مشکلاتی چون حمل و نقل و آب و هوا که همواره با هم دست به گریبان هستیم همه ما را رنج می‌دهد و به همین خاطر شاید کمتر فرصت کنیم از مناظر شهری چون بوستانها استفاده ببریم. در این میان تمام تلاش ما برای رفع این مشکلات و زدودن ناهنجاری‌ها از شهر تهران باشد. 
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تهران با داشتن جمعیت 10 میلیونی خود دارای مشکلات زیادی است، گفت: باید تلاش کنیم تا علی رغم تمام کمبودها و مشکلات شهری آرام برای زندگی کردن بسازیم. یکی از عواملی که سبب زیبایی شهر می‌شود مجسمه‌ها و آثار حجمی هستند که می‌توان آنها را در نقاط مختلف شهر نصب کرد. 
 
چمران خاطرنشان کرد: مدتی بر روی کارهای گرافیکی و طرح‌های نقاشی فعالیت شد اما آثار اینچنینی ماندگار نیستند و نمی‌شد نام یک اثر هنری را بر روی آنها گذاشت. اما مجسمه‌ها و حجم‌ها می‌توانند با ماندگاری زیاد خود آرامش را به مردم نقاط مختلف شهر القاء کنند و از عصبانیت و مشکلات آنها بکاهند. آرامش بصری انسان منجر به یک آرامش درونی می‌شود. به همین خاطر باید از اثاری چون مجسمه‌ها در سطح شهر خود بهره ببریم. 
 
وی با بیان اینکه در امر مجسمه‌سازی فقط هنر به معنای ظاهری مطرح نیست، اظهار کرد: آنچه که برعهده شهرداری است باید هدفمند باشد. و در سال‌های آینده شهرداری باید به صورت موضوعی و هدفمند رویدادهایی چون سمپوزیوم مجسمه سازی را برگزار کند. 
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هدفمند بودن گویای یک بیان خاص است، گفت: موضوعات ارزشمند آثار هنری را پایدار می‌کند. برای مثال اشعار شاعرانی چون حافظ، سعدی و مولوی به خاطر داشتن معانی ارزشمند خود و قرار گرفتن در الفاظ زیبا ماندگار شده‌اند و همواره با خواندن آنها پی به پس‌زمینه ذهن شاعر می‌بریم و به افکار بزرگ آنها دست می‌یابیم. 
 
چمران اضافه کرد: شاید از نظر تکنیکی کار زیبایی را عرضه کنیم اما معنی و مفهوم یک اثر هنری آن را زیبا می‌کند. مفاهیمی چون صداقت، شرافت، مهربانی و نوعدوستی سبب می‌شود یک اثر هنری علاوه به چشم‌نواز بودن روح انسان را نیز نوازش کند و آن را تغذیه کند. 
 
او با بیان اینکه همواره باید نوآوری و خلاقیت را در دستور کار خویش قرار دهیم، ادامه داد: به یاد دارم در یکی از سفرهایم به یکی از کشورهای همسایه ایران تقریبا در تمامی میادین شهر شاهد آثار کپی‌شده از مجسمه‌سازان  بنام جهان بودم. گویا آنها نخواسته بودند به خودشان زحمت کار خلاقانه و نوآوری را بدهند. کپی آثار هنری ارزشمند نیست، شاید ارزش بصری داشته باشد و یا دارای برخی از زیبایی‌های تکنیکی هم شود اما آن اثر به دلیل آنکه کپی‌برداری شده چندان ارزشی ندارد. 
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: ما فقط به ظاهر زیبایی شهر توجه نمی‌کنیم و فقط داشتن این زیبایی ظاهری برای ما ارزشمند نیست. ما می‌خواهیم این زیبایی مردم را به تفکر وادارد و من از سازمان زیباسازی و شهرداری تهران برای برگزاری رویدادی چون سمپوزیوم مجسمه‌سازی تشکر می‌کنم.