پایگاه خبری تحلیلی پارس- در بیشتر شهرهای بزرگ کشور، این پایانه های بین شهری باعث ایجاد ترافیک و آلودگی های هوا و صوتی شده اند، به گونه ای که بعضی وقتها مسیرهایی که توسط وسایل حمل و نقل عمومی درون شهری به راحتی و در زمان کوتاهی طی می شود، توسط اتوبوس های بین شهری برای رسیدن به پایانه هایی که در دل شهر قرار دارند باید چند برابر زمان صرف شود تا مسافرین به پایانه ای برسند و بار ترافیکی مضاعفی ایجاد شود.

در این باره شهرداری تهران در اقدامی سنجیده پیگیر انتقال این پایانه ها به مبادی ورودی شهر است که امری بجا و در راستای کاهش ترافیک شهری و تبعات آن از جمله ترافیک است، توضیحات بیشتر این طرح را از زبان معاون شهردار تهران می خوانید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه پایانه های مسافربری نقاط اصلی تبادل سفر به شهرهای دیگر هستند گفت: ضرورتی ندارد پایانه اصلی در دل شهر باشد بلکه باید زمینه انتقال آنها به دروازه های ورودی فراهم شود.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: پایانه های اصلی مسافربری باید در کمربندهایی ورودی شهر ایجاد شوند نه در مرکز شهر به همین دلیل بحث جانمایی جدید پایانه ها در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در گام نخست ایجاد پایانه جدید شرق در سرخه حصار در دستور کار است گفت: در تلاشیم تا با ایجاد پایانه جدید شرق، نسبت به جمع آوری پایانه قدیم اقدام کنیم.

معاون شهردار تهران با تاکید براینکه مکان یابی برای انتقال پایانه غرب و جنوب نیز در حال انجام است گفت: به دنبال آن هستیم تا بتوانیم پایانه غرب و جنوب را نیز به نقطه ای دیگر منتقل کنیم چرا که با ایجاد پایانه های اصلی در محدوده ورودی های شهر می توانیم شرایطی را فراهم کنیم که کارهای خدماتی ناوگان برون شهری مانند تعمیر ناوگان، سوخت گیری و شست و شو دیگر در داخل شهر انجام نشود.

وی تصریح کرد: همچنین باید در داخل شهر امکان مسافر گیری را از طریق پایانه های غیر متمرکز درون شهری فراهم شود که این مهم در دستور کار است تا ضمن ایجاد دسترسی های آسان شهروندان از سفرهای غیر ضروری برای رسیدن به پایانه ها جلوگیری شود.