به گزارش پارس به نقل از  مهر ، هنوز دو نفر از اعضای شورای شهر تهران در سفر حج به سر می برند اما قرار است سه شنبه هفته جاری جلسه انتخابات کمیسیون های شورای شهر تهران برای دومین سال برگزار شود. به نظر می آید پرطرفدار ترین کمیسیون شورا در سال دوم برنامه و بودجه باشد و بیشترین تغییرات نیز در این کمیسیون رخ می دهد.

علیرضا دبیر، رضا تقی پور، غلامرضا انصاری، حبیب کاشانی و علی صابری  اعضای کمیسیون برنامه وبودجه هستند، قرار است رحمت الله حافظی و پیرهادی نیز به این کمیسیون اضافه شوند. ریاست این کمیسیون که به نوعی جعبه سیاه شهرداری است بر عهده علیرضا دبیر است اما با ترکیب جدید تقی پور و حافظی نیز به عنوان رقبای دبیر مطرح خواهند شد. اعضای این کمیسیون که در سال اول هم با تاخیر به ریاست دبیر رای دادند  احتمال دارد در سال دوم هم در جلسه نخست نتواند به فردی واحدی برای ریاست برسند.  پیش بینی می شد که علی صابری با توجه به تخصصی که دارد به کمیسیون برنامه و بودجه برود که وی در گفتگو با مهر اعلام کرد در این کمیسیون باقی می ماند.

احتمال ریاست حقانی بر کمیسیون سلامت

معصومه آباد، عباس شیبانی، محمد حقانی، رحمت الله حافظی و احمد مسجد جامعی نیز در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری چهارمین دوره شورا عضویت دارند. با رفتن حافظی از این کمیسیون ، حقانی احتمال دارد برای ریاست این کمیسیون کاندیدا شود.

کمیسیون معماری و شهرسازی همچنان بی مخاطب

مهدی چمران، محمد سالاری و محمد مهدی تندگویان در کمیسیون معماری و شهرسازی عضویت دارند. این کمیسیون کوچک ترین کمیسیون شورای چهارم است و ریاست یک ساله آن را سالاری بر عهده داشته است با وجود آن که پیش بینی می شود یکی دو عضو کمیسیون عمران به این کمیسیون بیایند هنوز عضوی برای حضور در این کمیسیون تاثیر گذار داوطلب نشده است.

کمیسیون فرهنگی و اجتماعی/ کمیته ها تغییر نمی کند

اما پر تعدادترین کمیسیون شورای چهارم کمیسیون فرهنگی اجتماعی با 9 عضو است. احمد حکیمی پور، مجتبی شاکری، الهه راستگو، فاطمه دانشور، هادی ساعی، حسین رضازاده، مرتضی طلایی، عبدالمقیم ناصحی و سید عبدالحسین مختاباد عضو این کمیسیون هستند.

ریاست این کمیسیون را در یک سال گذشته ناصحی بر عهده داشته است . او درباره احتمال ریزش اعضای این کمیسیون به مهر می گوید: این کمیسیون از تاثیر گذار ترین و مهم ترین کمیسیون های شورا است و احتمال رفتن اعضا از ان زیاد است .

او تاکید کرد: هیچ کدام از کمیته های این کمیسیون حذف نخواهد شد زیرا تمامی کمیته ها بر اساس نیازهای شهر ایجاد شده اند .

کمیسیون نظارت و حقوقی/ سروری رییس می ماند

ولی الله شجاع پوریان، پرویز سروری، محسن پیرهادی و عباس جدیدی نیز اعضای کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهرتهران را تشکیل دادند. سروری یک سال است که ریاست این کمیسیون را بر عهده دارد و هچنان نیز در این کمیسیون باقی خواهد ماند. او در گفتگو با مهر می گوید: احتمال دارد پیرهادی از این کمیسیون برود اما اینکه چه عضوی به کمیسیون ما اضافه خواهد شد مشخص نیست .
سروری اضافه می کند : در جلسه فوق العاده عصر سه شنبه رای گیری برای انتخاب اعضای کمیسیون ها بر گزار می شود .

کمیسیون عمران و حمل و نقل / ریزش به نفع شهر سازی

احمد دنیا مالی، اقبال شاکری، اسماعیل دوستی، محسن سرخو و ابوالفضل قناعتی نیز از اعضای  کمیسیون عمران و حمل و نقل چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در سال نخست بودند. احمد دنیا مالی ریاست این کمیسیون را بر عهده داشت. اقبال شاکری عضو این کمیسیون به مهر می گوید: 80 درصد ساختار کمیسیون های شورا ها بدون تغییر باقی خواهد ماند و بیشترین تغییرات نیز در کمیسیون بودجه رخ می دهد.