به گزارشارس به نقل از  مهر آیت الله علم الهدی در مراسم بزرگداشت شهدای شهرداری‌های سراسر کشور در سالن صبای صداوسیمای خراسان رضوی، عنوان كرد: ترویج و توسعه شهادت مصداق برجسته شعائری است كه  پروردگار در قرآن آن را نشانه تقوای دلها معرفی می‌كند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در وزارت كشور مساله برجسته سازی جریان شهدا، گرایش كامل دینی و اهمیت دادن به روح شهدا جریان دارد و از این جهت حائز اهمیت است.

وی با تاكید بر اینكه یادواره های شهدا تنها تجلیل خاطره یک ایثارگر كه جان خود را فدا كرده نیست، گفت: آنچه در یادواره شهدا مهم است پرداختن به مواردی است که مربوط به امروز ما و تعیین خط حرکت انقلاب و جریان مدیریت‌های کارگزاران نظام برای امروز به شمار می رود و فرهنگ شهادت در مدیریت شهری به یک خط راهبردی تبدیل شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به اینكه مدیریت در این زمان باید بر اساس خطی باشد که نتیجه آن شهادت است، تصریح کرد: امروزه بر حسب تحول و تنوعی که در جریان زندگی شهری به وجود آمده، شبکه ای از ارتباطات و اتصالات به عرصه شهرنشینی ایجاد شده است بنابراین ما باید از راهبردی خاص در این عرصه برخوردار باشیم.

امام جمعه مشهد اظهار كرد: تعظیم شهادت و یادواره شهدا در مدیریت شهری این واقعیت را برای ما مشخص می‌کند که در مدیریت شهری از راه مستقلی برخورداریم.

وی ادامه داد: امروزه در عرصه مدیریت شهری فکری مبنی بر توسعه وجود دارد كه متاسفانه این موضوع  امروز در شهرهای ما به عنوان الگو مطرح شده است و مدیران شهری به هر قیمتی از کلان شهرها الگو می‌گیرند و تنها به پیشبرد شهر می‌اندیشند، در صورتی که تکیه بر هویت معنوی شهری بسیار حائز اهمیت است.

آیت الله علم الهدی با تاكید بر اینكه مدیریت شهری نباید به قیمت زیرپا گذاشتن معنویات شهر به گسترش و رفاه شهری و لذایذ مردم بیاندیشد، افزود: هدف یادواره شهدا تولید فرهنگ در جامعه است و مدیران نباید به هر قیمتی تسلیم برنامه های توسعه ای كلان شهر ها شوند.