احد وظیفه با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در تهران و بروز پدیده گرد و غبار اظهار داشت: هم اکنون سرعت وزش باد در تهران به 50 کیلومتر در ساعت رسیده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه انتظار می‌رود در نقاط مختلف سرعت وزش باد متغیر باشد، افزود: بر همین اساس انتظار می‌رود در برخی مناطق سرعت وزش باد بیش از 50 کیلومتر در ساعت باشد.

وی یادآور شد: البته بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی وزش باد با سرعت مخرب در پایتخت پیش‌بینی نمی‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار هواشناسی خاطرنشان کرد: تا یکی دو ساعت آینده وزش باد فروکش می‌کند و از غلظت گرد و غبار کاسته می‌شود.

مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: وزش باد شدید و بروز گرد و غبار در استان های تهران، البرز و قزوین و آزادراه های تهران- کرج ، کرج- قزوین موجب کاهش دید رانندگان شده است.


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از مرکز اطلاع رسانی راهور ناجا ، بر اثر بارش باران و وزش طوفان در سه راه بلده واقع در در جاده هراز، ریزش سنگ در این محدوده گزارش شده است.

بارش باران و همچنین ریزش سنگ در جاده چالوس به کرج محدوده مرزن آباد و دیزین، موجب ترافیک سنگین شده است.

اتوبان ساوه به تهران ، آزاد راه تهران- قم و بزرگراه صالح آباد به علت وزش باد شدید و طوفان موجب کاهش دید رانندگان  شده است.

بارش باران در استان های آذربایجان غربی و شرقی ، اردبیل- زنجان - گیلان  مازندران- همدان- قزوین- و البرز موجب لغزندگی جاده شده است.

همچنین محور چالوس به کرج در محدوده مرزن آباد از ساعت 17 امروز تا 2 بامداد یک طرفه خواهد بود.