پایگاه خبری تحلیلی پارس- در مورد بحث سلامت و امنیت که شهرداری مدت هاست آستین را بالا زده و با تعیین مراکز ویژه اقدام به همکاری جهت معاینه و فنی خودرهای سرویس نموده است، فقط در این میان نکته ای که می ماند، دقت رانندگان سرویس است که باید به ظرفیت مجاز خودرو خود توجه داشته باشند و خدای نکرده در طمع این نیفتند که با گرفتن تعداد زیادی دانش آموز و خارج از ظرفیت خودرو یا گرفتن سویس چند مدرسه بخواهند با سرعت به جابجایی کودکان مردم بپردازند که به این وسیله پول بیشتری بدست آورند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در این زمینه م ی گوید: رانندگان سرویس مدرسه یا پیمانکاران سرویس مدرسه مجاز به رعایت حدود سرنشینان خودرو هستند. چنانچه خودرویی سرویس مدارس باشد تنها 4 دانش آموز شامل یک نفر سرنشین جلو و سه سرنشین باید از آن استفاده کنند. پلیس راهنمایی و رانندگی با هر اضافه سرنشین در سرویس مدارس برخورد قانونی خواهد کرد. به گفته سرهنگ حسینی، خودروی سواری ملزم به سوار کردن 4 دانش آموز، ون ها 9 دانش آموز و مینی بوس ها بسته به ظرفیت شان-21 یا 19 نفره بودن- مجاز به سوار کردن دانش آموزان در حد استاندارد هستند.

اما در مورد هزینه سرویس ها که از دغدغه های اصلی شهروندان است نیز اقداماتی صورت گرفته است که نوید بخش نظارت مسئولین بر این امر است و می تواند از هرج و مرج در این زمینه جلوگیری نماید، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در این رابطه این گونه وضعیت را تشریح می کند: همه ساله نرخ پیشنهادی معاونت ترافیک به منظور کرایه سرویس مدارس به شورای اسلامی شهر تهران اعلام می شود که در سال جاری نیز نرخ کرایه سرویس مدارس با 20 درصد افزایش به تصویب رسیده است.

وی تاکید می کند بر اینکه تمامی سرویس های مجاز مدارس شهر تهران که دارای برچسب رونمایی شده سال تحصیلی 94 -93 هستند، ملزم به عقد قرارداد بر مبنای نرخ مصوب شورای اسلامی شهر تهران بوده اند، تصریح کرد: چنانچه سرویس مدرسه ای از نرخ مصوب تخطی کند پیگیری خواهیم کرد. به گفته مظفر، نرخ مصوب شورای اسلامی شهر تهران از طریق آموزش و پرورش به تمامی مناطق و مدارس شهر تهران اعلام شده و مدارس ملزم به رعایت این نرخ هستند.

امیدواریم امسال تحصیلی، سالی آرام برای دانش آموزان و خانواده های ایشان باشد تا این آینده سازان کشور بتوانند مدارج ترقی را با فراغ بال طی کنند.