به گزارش پارس ؛ اقبال شاکری در گفتگو با  مهر با بیان اینکه اعلام می شود تنها چند نهال خشک شده از محوطه سازمان هواشناسی قطع شده صحت ندارد، افزود: براساس گزارش شهرداری با وجود آنکه محوطه سازمان هواشناسی بسیار بزرگ است و آنها می توانستند کار ساخت و ساز خود را در مکان دیگری دنبال کنند اما درختان محوطه این سازمان قطع شده است.

وی ادامه داد: شهرداری به عنوان مدعی العموم شهروندان تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیر این موضوع است.

شاکری در خصوص قطع 120 اصله درخت در منطقه جنت آباد نیز توضیح داد: این زمین متعلق به سازمان اوقاف بوده و سالها رها شده بود. شهرداری نیز در این زمینه درختکاری کرده که در این مدت سازمان اوقاف زمین را می فروشد و بر علیه شهرداری در مورد درختکاری شکایت می کند که حکم قضایی به نفع سازمان اوقاف بوده و سازمان اوقاف یا صاحب جدید زمین، شبانه با همکاری نیروی انتظامی کل درختان این زمین را قلع و قمع می کنند.

وی تاکید کرد: این زمین بوستان رسمی نبوده و زمین رهاشده ای بوده که شهرداری در آن درختکاری کرده است اما باید مشخص شود اگر حق با این نهاد بوده چرا شبانه و 5 صبح این اتفاق افتاده است.

شاکری از پیگیری این موضوع توسط شهرداری منطقه خبر داد و گفت: تلاش می کنیم در شورا طرحها و لوایحی را مصوب کنیم تا وضعیت مشابهی در پایتخت به وجود نیاید.