پایگاه خبری تحلیل پارس- فضای آموزشی یکی از دغدغه های امروزه زندگی شهری است که بسیاری از اذهان را به خود مشغول می کند، از مسئولین آموزش و پرورش گرفته تا مسئولین شهرداری ها و خانواده ها، همه و همه درگیر سر و سامان دادن به زندگی آموزشی دانش آموزان و محصلین شهر هستند.

در این میان ارائه آمار قابل توجهی از غیر ایمن بودن کلاسهای درس در تهران بزرگ، قابل تامل است که باید برای آن فکری عاجل اندیشید، این آمار را استاندار تهران ارائه داده است. سیدحسین هاشمی امروز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تهراندر این زمینه گفته است؛ نسبت به فضای آموزشی در مناطق پنج و 22 شهرداری تهران ابراز نگرانی کرد و گفت: باید نسبت به نوسازی، بازسازی و افزایش فضای آموزشی در این مناطق اقدام کرد.

وی با اشاره به گزارش مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران گفت: 25 درصد از کلاس‌های شهر تهران فرسوده و دارای قدمت بالای 40 سال هستند و این بسیار نگران‌کننده است. همچنین علاوه بر مناطق 5 و 22 که در زمینه آموزش به بحران برخورده‌اند، برای فضای آموزشی در شهرهای پرند و پردیس نیز وضعیت نگران‌کننده‌ای وجود دارد.

هاشمی تاکید کرد: در زمینه فضای آموزشی و سایر امکانات مدارس برای سال 93 نگرانی وجود ندارد؛ اما برای سال‌های آینده علاوه بر شهرهای پرند و پردیس، شهر تهران نیز شرایط خوبی نخواهد داشت.

استاندار تهران در پایان از اعضای شورای آموزش و پرورش استان تهران خواست تا گزارش جامعی از وضعیت فضای آموزشی استان تهران در مقایسه با جمعیت و شرایط استان همراه با نیازها و چالش‌ها آماده کنند تا با توجه به طرح تفصیلی و طرح جامع شهر تهران درخصوص آن اقدامات لازم صورت گیرد.