محسن نایبی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی گفت: در آستانه فرارسیدن ماه مهر، مترو تهران تمام توان خود را برای ارائه خدمات به کار بسته است و با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در این روز استفاده از مترو برای دانش آموزان و دانشجویان رایگان است.

او با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که در روز اول مهر مترو بیش از 100 هزار دانش آموز و دانشجو را جابجا کند، گفت: هم اکنون برنامه ریزی لازم برای به کار گیری حداکثر توان در تمامی بخش‌‌ها صورت گرفته است که براین اساس 555 واگن به صورت کامل تعمیر، بازبینی و نظافت می‌شوند تا به بهترین نحو آماده خدمات رسانی باشیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در خصوص افزایش حرکت قطارها گفت: فاصله گذر قطارها مثل روزهای عادی است اما این آمادگی وجود دارد که در زمان ازدحام قطارهای فوق العاده برای جابجایی بهتر و سریعتر مسافران صورت گیرد.

نایبی با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی زمان تردد قطارها در خط سه افزایش می‌یابد گفت: هم اکنون خط سه از ساعت 7 تا 20 فعال است که از ابتدای مهر تردد قطارها ساعت5:30 صبح از مبادی حرکت آغاز و تا 22:30 دقیقه با فاصله گذر 15 دقیقه ادامه خواهد داشت.
او با تاکید بر آماده باش اورژانس در ایستگاه‌های امام خمینی (ره)، علم و صنعت، صادقیه، کرج، شهرری و بهشتی گفت: حضورعوامل انتظامات جهت ساماندهی ورودی و خروجی ایستگاه‌های مترو مخصوصا در ایستگاه‌های شلوغ نظیر ایستگاه‌های پانزده خرداد، امام خمینی (ره) و صادقیه هم در نظر گرفته شده است.