به گزارش پارس به نقل از مهر، ولی الله آذروش با اشاره به اینکه در روزهای ابتدایی مهرماه با بازگشایی مدارس به علت تشدید ترافیک و تردد بیشتر خودروها همچون سالهای گذشته کلانشهر تهران با افزایش چشمگیر آلاینده در هوا روبرو است، گفت: علاوه بر کنترل وضعیت آلایندگی خودروها، بررسی وضعیت ایمنی خودروها از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و توقف هر خودرو در حاشیه بزرگراه ها به علت نقص فنی می تواند موجب تشدید این ترافیک و بالطبع افزایش آلودگی هوا ناشی از کارکرد ایستایی خودروها در مسیر حرکتی شود.

وی با اشاره به اینکه معاینه فنی مستمر و کارآمد می تواند درصد قابل توجهی از حجم توقف خودروها به علت نقص فنی را کاهش دهد، تصریح کرد: حفظ شرایط کارکرد خودرو و پایش استانداردهای آلایندگی آن پس از تولید و ممانعت از این مساله که استاندارد خودرو پس از تولید تنزل یابد، یکی از راهکارهای متداول در کلیه کشورهای صاحب تکنوروژی برای کاهش آلودگی هواست.

به گفته مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران درحال حاضر 14 مرکز مکانیزه معانیه فنی با پراکندگی مناسب در سطح مناطق 22 گانه شهرداری تهران با پذیرش روزانه حداقل 6000 دستگاه خودرو در یک شیف کاری 8 ساعت خدمات دهی می کنند.

آذروش با اشاره به تشدید برخورد پلیس با خودروهای فاقد معاینه فنی از ابتدای مهرماه گفت: هم اکنون بالغ بر 70 درصد ظرفیت مراکز معاینه فنی تهران خالی است و شهروندان می توانند در صورت سلامت خودرو ظرف 10 دقیقه گواهی معاینه فنی دریافت کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد قبل از اتمام شهریور ماه و شلوغ شدن مراکز جهت اخذ برگه معاینه فنی به یکی از مراکز معاینه فنی تحت نظارت شهرداری تهران مراجعه کنند.

آذروش افزود: هم اکنون ساعت کاری مراکز از شنبه تا چهارشنبه ساعت 7:30 صبح لغایت 16:15 بعداظهر ، پنجشنبه ها از ساعت 7:30 لغایت 13:00 و روزهای جمعه جهت رفاه حال شهروندان مرکز بیهقی از ساعت 8:00 لغایت 14:00 فعال است که در صورت شلوغی مراکز افزایش ساعت کاری و شیفت کاری امکان پذیر است .

وی با اشاره به اصلاح الگوی مصرف به عنوان یکی از بندهای ابلاغیه اقتصاد مقاومتی نیز گفت: عدم استفاده از ظرفیت های ایجاد شده در مراکز مکانیزه معاینه فنی هیچگونه توجیحی نداشته و شایسته است با اعمال قانون و تشدید برخورد با وسیال نقلیه فاقد معاینه فنی که با حفظ جان و سلامت شهروندان در ارتباط است، زمینه اسفتاده حداکثری از ظرفیت های ایجاد شده را فراهم آوریم .

آذروش درباره برنامه های این ستاد در روزهای آینده نیز اظهارداشت: خوشبختانه همه تمهیدات فراهم است تا با مراجعه خودروها در روزهای آینده خدمات معاینه فنی با شرایط کمی و کیفی مناسب به شهروندان ارایه شود. این مجموعه با تلاش شبانه روزی ظرفیت های لازم را ایجاد کرده و با آمادگی کامل منتظر مراجعه شهروندان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مجموعه تمام تلاش خود را جهت ارتقاء سطح کیفی فرایند انجام معاینه فنی و اصلاح قانون معاینه فنی، همکاری با وزارت کشور و دستگاه های ذیربط جهت اصلاح قوانین مرتبط با معاینه فنی و ایجاد وحدت رویه انجام معاینه فنی در سطح کشور انجام خواهد داد.