با وجود ركود در حوزه ساخت و ساز كشور ، اين روزها بازار ساخت و ساز در حوالي درپاچه چيتگر تهران داغ داغ است بطوريكه  بسياري از نهادها  در حال ساخت مجتمع هاي مسكوني و تجاري در اين منطقه  هستند، در اين ميان به دليل كمبود زمين در اين منطقه در اتوبان همت به سمت کرج  عده ای کوه  را می کنند و با قیمت 3 و نیم میلیون تومان پیش فروش می کنند.

يك منبع آگاه در گفتگو با تهران پرس، ضمن بيان مطلب فوق گفت: عده اي به جان كوهها و تپه هاي سمت اتوبان همت به سمت كرج افتاده اند و در حال پيش فروش اين زمين ها هستند، اين در حالي است كه گويا هيچ گونه نظارتي از سوي نهادهاي مسئول چون وزارت راه و شهرسازي و شهرداري براي مقابله با اين گونه اقدام ها انجام نمي پذيرد.

اين منبع آگاه افزود:در حال حاضر که هیچگونه ساخت و سازی صورت نگرفته و فقط کوه را می کنند و زمين را پیش فروش می كنند اين در حالي است كه اگر به همين منوال پيش روند از اين كوه ها چيزي باقي نمي ماند .

به نظر مي رسد نزديكي اين منطقه به درياچه چيتگر و همچنين كمبود زمين در اطراف درياچه موجب شده برخي از سود جويان با كندن كوه ها در حال در مسطح كردن زمين براي ساخت و ساز هستند، در اين بين پشنهاد می شود برخورد با چنین مواردی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.