پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- اقبال شاکری با اعلام این مطلب در خصوص مهم ترین مصوبات جلسه اخیر شورای شهر اظهار کرد: طرح تشویق توسعه فعالیت های داوطلبانه و جهادی در شورای شهر و شهرداری تهران بررسی و اصول آن تفکیک شد و برای برخی از جزئیاتش به کمیسیون فرهنگی اجتماعی عودت داده شد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر ادامه داد: براساس این طرح تقریبا فعالیت ها و مدیریت جهادی که مورد تایید نظام و رهبری بود به نحوی ساماندهی می شود و تشویق و توسعه پیدا کند.

وی در گفتگو با «پارس» به احداث مرکز مطالعات مشروطه به عنوان یکی دیگر از مصوبات جلسه شورا اشاره دو بیان کرد: تملک خانه های بزرگان انقلاب مشروطه مثل سید عبدالله بهبهانی و شهید شیخ فضل الله نوری هم شناسایی و مورد بحث و بررسی قرار گرفت که به صورت مرکز مطالعات مشروطه ین ها مورد تملک قرار گرفته و بازسازی شوند و مرکز مطالعات مشروطیت در آن جا ساماندهی و احداث شود.

وی در خصوص وعده های اعضای شورای شهر با وجود گذشت یک سال از فعالیت آن ها در خصوص بافت فرسوده و حمل و نقل عمومی نیز خاطرنشان کرد: بافت فرسوده به هیچ وجه پیش نرفت و در حال اقدامات متوالی هستیم ولی هنوز اقدام موثری صورت نگرفت سند جامع آن تهیه و مدیریت بکپارچه بر آن واقع نشده است.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: ولی در خصوص حمل و نقل عمومی به نظر اقدامات خیلی خوبی رخ داده است و آن برنامه ای که شورای شهر داده بود تا آنجایی که مربوط به شهرداری بود عملیاتی شده است.

وی در تشریح این اقدامات گفت: بازسازی و نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی و تاکسیرانی ، تخصیص اعتبارات برای خطوط مترو، توسعه خطوط بی آرتی از 9 خط به 15 خط که اقدامات اولیه آن انجام شده است و مقدمات اولیه برای ورود خودروها و موتور سیکلت های برقی از مهم ترین فعالیت های شورای شهر در جهت توسعه حمل و نقل عمومی بوده است.

این عضو شورای شهر به افزایش اعتبارات برای توسعه مترو اشاره و تاکید کرد: افزایش اعتبارات سال 93 به میزان ده درصد برای توسعه خطوط مترو ما پیش بینی شد و در زمینه شرکت های اتوبوسرانی تمرکز کار برروی شرکت های خصوصی و نظارت بر شرکت واحد اتوبوسرانی قرار گرفت.

شاکری از توسعه پرداخت الکترونیکی در تاکسی ها تا پایان سال 93 خبر داد و گفت: نظارت بر مدیریت تاکسیرانی تهران  در بخش ضوابط آئین نامه ها و مقرراتش بررسی شد و ایجاد بلیط الکترونیکی و همچنین توسعه پرداخت الکترونیکی در تاکسی ها که تا سال 93 نیز یکی دیگر از این اقدامات بود.

وی در خصوص اجرایی شدن طرح مدیریت یکپارچه شهری هم بیان کرد: مدیریت یکپارچه شهری در حد نظری صورت گرفته و جلسات مشترک با مجلس با وزرا و دست اندرکاران دیگر مدیریت شهری برگزار شده است.

 این عضو شورای شهر تهران در پایان ادامه داد: کمیسیون کلانشهرها در هیئت دولت تشکیل شده و جلسات مشترکی با شرکت آب و فاضلاب استان تهران انجام شده است و همچنین وزرای راه و شهرسازی، نفت، آموزش و پرورش و روسای سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این خصوص نشست هایی را برگزار کرده ایم.