پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- وی در ادامه افزود:نوسازی و بازسازی بافت فرسوده در شهر تهران به دلیل وسعتی که دارد نیازمند عزم ملی و اعتبارات ملی و دولتی است.بودجه های شهری و محلی کفاف این اقدام بزرگ را ندارد.تمامی سازمان ها و ارگان های دولتی مرتبط با نوسازی بافت فرسوده شهر تهران،باید با همکاری شهرداری به این موضوع رسیدگی کنند.

این عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان این که شورای شهر با توجه به اعتبارات موجود در شهرداری اقدام به برنامه ریزی جهت نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران می کند خاطرنشان کرد:با توجه به محدودیت در بودجه شهرداری تهران،لازم است که مردم با همکاری مدیریت شهری منازل خود را نوسازی کنند.البته شهرداری تلاش دارد معابر و فضاهای عمومی موجود در مناطق فرسوده را برای سهولت ساکنان این مناطق تعریض و مهیا کند.

قناعتی در ادامه تصریح داشت:بافت فرسوده در مرکز شهر به خصوص بازار تهران به دلیل بافت قدیمی و تاریخی نیازمند حمایت جدی و اختصاص بودجه کافی است.البته مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین مدیریت شهری همواره بر رعایت معماری ایرانی-اسلامی در بافت های فرسوده تاکید داشته اند.

وی از تغییر کاربری واحدهای مسکونی به واحدهای تجاری در مناطق فرسوده شهر تهران اظهار نگرانی کرد و گفت:دیده شده است که در برخی از مناطق مرکزی شهر،واحدهای مسکونی تبدیل به واحدهای تجاری شده است و همین امر منجر به گسترش فرهنگ آپارتمان نشینی در تهران شده باشد.

این عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران در ادامه گفت:اگر کمک های دولتی به مدیریت شهری تزریق شود می توان انتظار داشت که ظرف مدت 10 سال بافت فرسوده شهر تهران نوسازی و بازسازی شود.