به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمودرضا فیاض مدیرعامل بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی میلاد درباره روند جدید برای پذیرش بیماران اظهارداشت: برای رفاه حال بیماران و در راستای کم شدن مشکلات پذیرش در این بیمارستان که مراجعات بسیار بالایی دارد سامانه 84090 با 60 خط راه‌اندازی شده است که در حال حاضر 25 درصد پذیرش این بیمارستان از این طریق صورت می‌پذیرد. 

وی ادامه داد: براین اساس از اول شهریورماه امسال پذیرش حضور در بیمارستان میلاد متوقف می‌شود و افراد باید برای گرفتن نوبت در این بیمارستان از طریق سامانه 89040 اقدام کنند. البته مراجعاتی که از طریق ارجاع از مراکز درمانی دیگر به این بیمارستان صورت می‌پذیرد مانند گذشته پذیرش و ارائه خدمت می‌شود.

فیاض درباره حجم کاری بیمارستان میلاد و اقداماتی که برای برطرف کردن مشکلات بیماری در این بیمارستان تامین اجتماعی صورت پذیرفته است عنوان کرد: حجم خدمات در بیمارستان میلاد اشباع شده است مانند ورزشکار وزنه‌برداری که دیگر برای افزایش وزنه مجبور است به صورت چند گرم وزنه‌های خود را افزایش دهد. بنابر این حتی اگر مدیر دیگری نیز بعد از بنده برای ریاست این بیمارستان روی کار بیاید شاید بتواند فقط 2 درصد حجم خدمات را افزایش دهد. 

مدیرعامل بیمارستان میلاد تصریح کرد: ولی در مجموع توانسته‌ایم برخی مشکلات این بیمارستان را برطرف کنیم از جمله آنکه ترافیک سنگین ورودی این بیمارستان بسیار کمتر شده است و پشت خطی اپراتورهای بیمارستان برای نوبت‌‌دهی بیمارستانها نیز کم شده است. 

عدم پذیرش بیمار اورژانسی 115 در میلاد تخلف است

فیاض در پاسخ به پرسشی مبنی بر عدم پذیرش بیمار اورژانسی در بیمارستان میلاد عنوان کرد: براساس قانونی که از سال 77 بنده خودم شخصا ریاست اورژانس را برعهده داشتم قوانینی وضع شد تا برای جلوگیری از معطلی بیمار اورژانسی برای پذیرش در بیمارستانها تهران به 5 منطقه تقسیم شد و از طرفی دیگر برای جلوگیری ازمخدوش کردن ذهن بیمار جهت پذیرش در بیمارستان خاصی قوانینی مصوب شد مبنی بر اینکه بیمار اورژانسی به نخستین بیمارستان دولتی ارجاع شود. مثلا در جاده قدیم کرج بیمار اوژانسی به بیمارستان فیاض‌بخش ارجاع می‌شود ولی به هیچ عنوان عدم پذیرش بیمار اوژانسی115 در بیمارستان میلاد نداریم و رویداد چنین اتفاقی تخلف است. 

وی درباره خرید دستگاه پت‌اسکن که از تعهدات تامین اجتماعی در مدیریت گذشته بود عنوان کرد: در این موضوع دو مسئولیت برعهده بیمارستان میلاد بود اول اینکه مجوز آن را از وزارت بهداشت بگیریم و کار کارشناسی نوع خریداری پت‌اسکن را نیز انجام دهیم که این کارها صورت پذیرفت. ولی قسمتی که مربوط به هزینه پرداخت آن است را باید سازمان تامین اجتماعی بپردازد که مناقصه وکارهای دیگران هنوز انجام نشده است. 

مدیرعامل بیمارستان میلاد در باره هزینه دستگاه پت‌اسکن گفت: هزینه‌ دستگاه‌های پت‌اسکن در حدود هزینه دستگاه‌ MRI است، ولی یک نکته هم نیز درباره دستگاه تولید داروهای رادیواکتیو بود که با توجه به اینکه بیمارستان میلاد و شریعتی در تهران این دستگاه را دارند بحث بر این است که آیا تامین اجتماعی برای چنین دستگاهی هزینه کنیم یا خیر.

فیاض درباره آئین‌نامه استخدامی تامین اجتماعی نیز بیان داشت: این آئین‌نامه به بیمارستان میلاد مرتبط نمی‌شود. زیرا بیمارستان خودگردان است و جزو آئین‌نامه استخدامی تامین اجتماعی نیست. بنابراین براساس ‌آئین‌نامه بیمارستانها عمل می‌شود به طوری که هیچ پزشکی دراین بیمارستان استخدام نیست و پرداخت‌ها براساس فعالیت صورت می‌پذیرد. 

وی به تجهیز امکانات درمانی در حوزه قلب در این بیمارستان نیز توضیحات کوتاهی ارائه کرد و درباره راه‌اندازی درمانگاههای اقماری نیز گفت: براساس طرحی که در گذشته داشتیم قرار بود درمانگاه‌های اقماری درتهران ساخته شود ولی تغییراتی در این طرح صورت پذیرفته و بر این اساس درمانگاه‌هایی را در خارج از محیط بیمارستان ساخته خواهد شد که در بیمارستان میلاد نیز در ضلع شمال‌غربی این بیمارستان در صورت افزایش سرمایه این کار محقق می‌شود ولی مسلما دشواری‌هایی وجود دارد ولی در تلاشیم تا با ارتقای سیستم ارجاع که هم اینکه 15 تا 17 درصدپذیرش‌هایمان به این صورت انجام می‌پذیرد به اهداف اصلی ارائه خدمات در این بیمارستان برسیم.