سعید طلوعی - شهردار منطقه 8 تهران با بیان اینکه عملیات عمرانی تعریض خیابان دماوند در این منطقه به طور کامل انجام شده است، گفت: تنها در بحث بی آر تی موظف شده ایم که نیوجرسی ها را برداشته و جدول گذاری و نرده گذاری کنیم که این عملیات نیز تا پایان شهریور ماه به پایان خواهد رسید.

وی افزود: اختصاص دو خط عبوری از میانه خیابان دماوند برای مسیر رفت و برگشت اتوبوس های تندرو، موجب شده است که بخشی از اقدامات اجرایی پروژه ساماندهی خیابان دماوند، به اصلاح وضعیت نرده‌ها و روکش‌ معبر در این مسیر اختصاص یابد که تمام سعی ما این است که این عملیات تا دو ماه آینده تکمیل شود.

همچنین شهرام شفیعی، معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 7 در گفت و گو با خبرنگار شهرنوشت با بیان اینکه طول خیابان دماوند از میدان امام حسین (ع) تا سبلان که در محدوده منطقه ما واقع است بیش از 2 کیلومتر است، گفت: هم اکنون عملیات عمرانی کل این محور که در تعهد منطقه 7 بوده است انجام شده و تنها بخشی از نرده گذاری های خطوط بی آر تی باقی مانده است که در حال انجام است.

وی با بیان اینکه حدود 1150 متر از این مسیر در بخش حدفاصل بزرگراه امام علی (ع) تا خیابان سبلان و 800 متر در محدوده میدان امام حسین (ع) تا بزرگراه امام علی (ع) قرار گرفته است، افزود: در کل مسیر BRT از بتن خودمتراکم (RCC) که از مقاومت بیشتری برای عبور خودروهای سنگین و وسایل نقلیه عمومی پرسرنشین نظیر اتوبوس برخوردار است، استفاده می شود.

موضوع بهسازی و تعریض خیابان دماوند تهران واقع در مرز مناطق 7، 8 و 13 از سال 1375 مطرح شد. عرض خیابان دماوند در سطح معابر سواره‌رو و پیاده‌رو، یکسان نیست و در عین حال عرض متوسط این خیابان حدود 30 متر است که پس از تعریض به 45 متر می رسد. به این ترتیب 3 خط سواره رو در هر دو باند رفت و برگشت خیابان دماوند ایجاد خواهد شد. همچنین وجود 2 خط عبوری میانی در خیابان دماوند که به تردد اتوبوس‌های تندرو اختصاص دارد، در بهبود وضعیت حمل و نقلی خیابان دماوند تاثیر زیادی داشته است.