پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- سخنگوی شورای شهر تهران گفت: اگر این نهاد ها و ظایف  اصلی خود را کنار بگذارند و در موضوعاتی که در حیط وظایف آنها نیست ، دخالت کنند متضررین اصلی مردم خواهند بود.

رضا تقی پور در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» گفت: شورای عالی شهرسازی یک سریع وظایف کلی بر عهده دارد همین طور وظایفی  هم در حوزه شهرسازی بر عهده شورای شهر و مدیریت شهری است.

وی افزود:اگر در مقطعی شورای عالی شهر سازی بخواهد وظایف کلان را رها کرده و در کارهای جزئی مانند موضوع  ساخت و ساز در بوستان مادر   ورود پیدا می کند که این عرف نبوده و قطعا وظیفه شورای شهر است که به این موضوعات این چنینی رسیدگی کند.

سخنگوی شورای شهر اظهار داشت: شورا اجازه نمی دهد وظایف شورا به نهاد های دیگر  واگذار شود و  در شورای شهر ما  با چنین موضوعی برخورد می کنیم.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه حساسیت شورای عالی شهرسازی نسبت به شهرداری تهران زیاد است بیان کرد: ما حساسیت شورای عالی شهرسازی را در مورد شهرداری های دیگر شاهد نیستیم و  در مورد تهران  و به ویژه در مورد پروژه های خاص این حساسیت بیشتر است. 

 وی تصریح کرد: این گونه رفتارها و عدم تعامل ها، برای مردم بلاتکلیفی به وجود می آورد و باعث کند شدن عملیات عمرانی می شود که اگر این نهاد ها و ظایف  اصلی خود را کنار بگذارند و در موضوعاتی که در حیط وظایف آنها نیست، دخالت کنند متضررین اصلی مردم خواهند بود.

تقی پور با اشاره به اینکه  در اولین  جلسه رسمی شورا این موضوع باید مورد بحث قرار بگیرد بیان کرد: ورود شورای عالی شهرسازی به یک موضوع جزئی در شورای چهارم تا کنون اتفاق نیافتاده بود و در شورای قبلی هم تا جایی که من می دانم چنین اتفاقی نیافتاده است.