پیروز حناچی در خصوص ادامه ساخت و ساز در بوستان مادر باوجود مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری مبنی بر توقف پروژه اظهار داشت: علت آن که در مصوبه اخیر شورای عالی دستور توقف داده شد، همین بی توجهی به اعلام شورا برای توقف ساخت و ساز در این منطقه بود.

وی با بیان اینکه این ملک پروانه فعالیت ساختمانی ندارد، افزود: این فضا برای کاربری سبز است و نمی توان تغییر در آن ایجاد کرد.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری با اشاره به اینکه در طرح جامع سال 68 شهر تهران این منطقه به عنوان فضای سبز مشخص شده است، گفت: متاسفانه اینکه مساحتی به این بزرگی تبدیل به پهنه تجاری و مسکونی شده، بسیار برای شهر خطرناک است.

وی با تاکید بر اینکه کاربری فضای سبز برای این زمین تثبیت شده است، بیان کرد: شهرداری با منافع مردم در ارتباط است و باید سئوال کرد که چرا فضای سبز شهر تهران را تبدیل به پروژه مسکونی و تجاری می کند.

حناچی تصریح کرد: چنین توافقی در این مقیاس نمی تواند بدون اطلاع شورای عالی انجام شده باشد، ضمن آنکه در طرح‌های بالادست هم اجازه چنین تغییر کاربری داده نمی شود.

وی با بیان اینکه شورای عالی وارد این موضوع شد، زیرا حجم زیادی از تغییرات کاربری در تهران انجام گرفته است، گفت: فرض بر این است که نظام مدیریت شهری ضامن فضاهای سبز است اما گر قرار باشد که شهرداری خودش تبدیل به یک خطر برای فضاهای سبز باشد، با مشکل روبرو می شویم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در مرحله بعد از عدم توقف پروژه به دنبال پیگیری حقوقی از سوی دستگاه های نظارتی خواهیم بود، گفت: در مصوبه شورای عالی پیش بینی شده است که در صورت عدم توقف پروژه از طریق مراجع قضائی این طرح پیگیری شود.

حناچی تصریح کرد: البته مصوبه به تازگی ابلاغ شده است و در حال تلاش هستیم تا بدون اقدامات حقوقی و قضایی این پروژه را متوقف کنیم، البته سرمایه گذاری که شریک شهرداری شده است، هم زیان می بیند که باید شهرداری پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه نگران تغییر کاربری های عمومی و تثبیت شده شهر تهران مانند فضای سبز، باغات و میادین میوه و تره بار هستیم، گفت: در گذشته برخی محله ها میادین میوه و تره بار داشتند اما امروزه اثری از آنها نمی بینیم و این یک حرکت خطرناک بر علیه فضاهای عمومی شهروندان است.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری تصریح کرد: فضای 7 هکتاری بوستان مادر فضایی تثبیت شده است و همیشه به عنوان فضای عمومی شهروندان باید باقی بماند.