به گزارش پارس به نقل از فارس، امین حسین نقشینه درباره شرایط جوی کشور اظهار داشت: طی سه روز آینده رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد در ساعت‌های پایانی و اوایل شب در مناطق واقع در شمال غرب کشور از جمله آذربایجان‌‌ها، اردبیل، سواحل دریای خزر به ویژه سواحل شرقی و مرکزی آن، جنوب شرق کشور، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال هرمزگان و شرق فارس رخ می‌دهد.


کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی این مدت وزش شدید باد در شرق کشور تداوم می‌یابد، افزود: این امر سبب بروز پدیده گرد و غبار و کاهش دید افقی در استان‌های شرقی کشور می‌شود.

وی همچنین به وزش شدید باد در جنوب استان تهران اشاره کرد و بیان داشت: طی امروز و فردا به سبب افزایش سرعت وزش باد در جنوب سمنان، قم، مرکزی و تهران و به دنبال آن بروز پدیده گرد و غبار کیفیت هوا در این مناطق کاهش خواهد یافت ضمن آنکه دید افقی نیز در مناطق مزبور کم می‌شود.

نقشینه با بیان اینکه طی روز جاری ارتفاعات استان تهران از جمله آبعلی، فیروزکوه و دماوند پیرامون افزایش ابر شاهد بارش پراکنده خواهند بود، گفت: این در حالی است که به سبب وزش شدید باد در جنوب این استان کل تهران تحت تاثیر قرار می‌گیرد؛ به‌طوری‌که آسمان بسیاری از مناطق این استان غبارآلود می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره تغییرات دمایی خاطرنشان کرد:‌ انتظار می‌رود از اوایل هفته پیش‌رو، روند افزایش دمای هوا در کل کشور آغاز شود.