به گزارش پارس، در این بازدید سه ساعته که درویش مدیرعامل شرکت متروی تهران و تعدادی از کارشناسان و مهندسین مترو، نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران را همراهی می کردند، بر روند احداث ایستگاه ها و ریل گذاری در تونل های این بخش از مترو نظارت میدانی به عمل آمد.

علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر ضرورت احداث بخش شمالی خط ۳ مترو اظهار داشت:‌ به دلیل اولویت توسعه حمل و نقل عمومی در شهر تهران؛ در بودجه سال ۹۳ اعتبار املاک مترو را جدا کردیم تا سرعت پیشرفت احداث مترو برای تملک املاک کاهش پیدا نکند.

احمد دنیامالی رییس کمیسیون عمران شورا نیز بر ضرورت سفارش به موقع پله برقی برای ایستگاه های مترو تاکید کرد و گفت: بیشترین شکایت شهروندان از شلوغی و نداشتن پله برقی در برخی از ایستگاه ها است. به همین دلیل ضروری است پله برقی ها به موقع سفارش داده شود.

درویش مدیر عامل شرکت مترو با اشاره به اینکه حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران انگیزه کار را برای دست اندرکاران مترو بیشتر می کند، از سفارش زودتر از موعد پله برقی ها برای ایستگاه های خط سه مترو خبر داد و گفت: این اولین بار است که به طور همزمان ریل گذاری و لاینینگ در تونل انجام می شود.

یکی از موارد مورد تاکید رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران؛‌ احداث هواکش های مترو در محل های مناسب و عدم مزاحمت برای شهروندان بود. دبیر همچنین تاکیداتی را در خصوص دقت در جمع آوری آبهای سطحی برای زمان های بحرانی بیان کرد و از مدیرعامل مترو خواست همزمان با احداث ایستگاه های مترو با بهره بردار ایستگاه هماهنگ باشند و نیازهای بهره بردار را در احداث ایستگاه در نظر بگیرند.

احمد دنیامالی نیز بر ضرورت حفظ ایمنی مردم در ایستگاه های مترو تاکید کرد و از مدیرعامل شرکت مترو خواست در ایستگاه های شلوغ برای حفظ جان مردم و جلوگیری از خطر سقوط بر روی ریل؛ از دیوارهای شیشه ای ایمن استفاده شود.

در طول این بازدید اعضای شورای شهر در سه نقطه از زیر زمین خارج شده و مجددا از طریق رمپ های دسترسی به تونل خواجه عبدالله و زین الدین؛ ایستگاه نوبنیاد و رمپ دسترسی به تونل در امتداد بزرگراه ارتش وارد تونل های مترو شدند.